بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
نشست خبری پویش «سیل کارآفرینی» به عنوان پیوست فرهنگی دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، دوشنبه ۷ تیر ۹۸ در خانه فرهنگ دیهیم برگزار شد.
کد خبر : ۱۹۴۱۷۹

توجه‌ها را به احیای چرخه اقتصادی استان‌های سیل‌زده معطوف خواهیم کرد / امیدواریم یک میلیارد تومان برای پویش «سیل کارآفرینی» جمع‌آوری کنیم

به گزارش بورس نیوز، رضا الفت‌نسب، دبیر اجرای جشنواره وب و‌ موبایل ایران در مورد گردانندگان این پویش گفت: ‏پویش سیل کارآفرینی توسط «بساز» با همراهی جشنواره وب و موبایل ایران و پلتفرم رانگو از امروز شروع به کار می‌کند. ‏اسنپ، دیجی‌کالا، سیناوی‌سی از همراهان پویش سیل کارآفرینی هستند.

حمیده حبیبی، بنیان‌گذار رانگو در رابطه با این پویش توضیح داد: ‏سیل اخیر در غرب کشور چرخه اقتصاد در ۴ استان را دچار مشکل کرده است. در سه سفر اخیر به غرب کشور مشاهده شد که بعد از چهار ماه هنوز ۹۰ درصد مغازه‌ها یا بسته‌ یا خالی از اجناس‌اند. خانواده‌ها همچنان درگیر تامین نیازهای اولیه خود هستند و هنوز کسی به فکر توانمند کردن خانواده‌ها برای احیای کسب‌وکارشان نیست. ‏۵۰ کسب‌وکار خرد در شهرستان پلدختر انتخاب شدند و بر اساس اولویت هر پروژه، مبلغ ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای هر کدام از آن‌ها در نظر گرفته شده است. ارزش تقریبی مجموع این ۵۰ پروژه ۴۳۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: این خانواده‌ها با مصاحبه و با کمک افراد مطلع محلی انتخاب شدند. ‏پویش سیل کارآفرینی در سایت رانگو شروع به کار‌کرده است. ‏تلاش کردیم‌ پویش سیل کارآفرینی روی بستری فعالیت کند که بوسیله آن وضعیت کمک به هر خانواده برای همه افراد شفاف باشد. تاکید‌ ما در‌ پویش سیل کارآفرینی روی شفافیت و گزارش‌دهی در رانگو‌ است.

شایان شلیله، هم‌بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران با اشاره به پیوست فرهنگی یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران که در سال ۹۷ برگزار شد، گفت: تجربه آشنایی ما با مدرسه شیرآباد اتفاقی بود و از شنیدن انشای یک دانش آموز حاصل شد. ۵۰ مورد شاید نتواند اقتصاد پلدختر را تکان دهد ولی می‌تواند توجه را به این موضوع جلب کند که بعد از بحران باید به راه انداختن اقتصاد منطقه آسیب‌دیده کمک کرد. ‏امیدواریم‌ تا چند ماه آینده بتوانیم یک میلیارد تومان برای پویش سیل کارآفرینی جذب کنیم تا بتوانیم به افراد بیشتری‌کمک کنیم.

شلیله ادامه داد: «ده‌ها مدل خانواده در‌پلدختر نیاز به موارد مختلفی دارند. ما در اندازه توان خودمان بخشی از خانواده‌ها را مدنظر قرار داده‌ایم. ‏هدف اصلی ما این است که یادآوری کنیم‌ که ۶ ماه از بحران گذشته و برای مثال افراد جنسی در مغازه‌های خود برای فروش ندارند.

شلیله در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با نام این پویش گفت: «منظور از انتخاب نام «سیل کارآفرینی» برای این پویش، جمع کردن آدم‌های کارآفرینی برای کمک به افراد آسیب دیده است.

وی در رابطه با هزینه‌های این پویش گفت: «‏جشنواره وب و‌موبایل سودده است و‌ این سود در حساب انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی ذخیره شده و هزینه‌های کمپین از آن طریق تامین خواهد شد. ‏در ماه آینده با همکاری حانه فرهنگ دیهیم یکی از هنرمندان منطقه پلدختر در این گالری اجرا خواهد داشت و اثر خلق شده در همان روز به فروش خواهد رسید تا مبلغ آن در راه کمک به مردم آسیب‌دیده هزینه شود.

توجه‌ها را به احیای چرخه اقتصادی استان‌های سیل‌زده معطوف خواهیم کرد / امیدواریم یک میلیارد تومان برای پویش «سیل کارآفرینی» جمع‌آوری کنیم

پروژه تکمیل مدرسه شیرآباد در سیستان و بلوچستان پیوست فرهنگی یازدهمین چشنواره وب و موبایل ایران بود که در سال ۹۷ به شکل موفقیت آمیز به کار خود پایان داد.

گفتنی است، جشنواره وب و موبایل ایران با ده‌ها هزار شرکت‌کننده، به عنوان بزرگ‌ترین عرصه رقابت میان وبسایت‌ها و نرم‌افزار‌های موبایل ایرانی در گروه‌های مختلف شناخته می‌شود و از ابتدای زمان تاسیس توانسته نقش مهمی در رشد کیفیت و جایگاه حوزه وب و موبایل در میان مردم داشته باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر