بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
همواره جذب سپرده بیشتر برای بانک‌ها جذابیت خاصی داشته و اغلب برنامه‌ها به این سمت هدایت شده است. حال سه تفنگدار بانک‌ها در صدر رتبه‌بندی‌ها قرار گرفته‎اند.
کد خبر : ۱۹۴۲۴۲

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، جذب سپرده و نقدینگی‌های رها شده و در دست مردم، یکی از مسابقات هیجان‌انگیز بین بانک‌ها است که گاهی حتی این صنعت را به سمت رقابت منفی سوق می‌دهد.

رتبه‌‎بندی از جنس پول / کدام بانک‌ها در جذب سپرده موفق‎تر بودند؟

در حال حاضر که وضعیت اقتصاد در شرایط مطلوبی قرار ندارد، این رقابت منفی و کاهش تسهیلات اعطایی، موجب شده تا تراز برخی بانک‌ها منفی شود.

در رتبه‌بندی بانک‌های حاضر در بازار سرمایه مشخص شد که «وبملت» با جذب ۲۳۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از انواع سپرده، بیشترین جذب را در بین بانک‌ها داشته و رتبه اول را از آن خود کرده است. در واقع، مبلغ کل سپرده‌های این بانک ۴۷ برابر سرمایه اسمی ۵ هزار میلیارد تومانی است. به این ترتیب، ۱۸ درصد از کل سپرده بانک‌های حاضر در بازار سهام مختص بانک «ملت» است.

پس از آن، «وبصادر» با جذب ۱۸۰ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان سپرده در جایگاه دوم قرار دارد و رده سوم با ۱۵۸ هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان به «وتجارت» رسید. «وبصادر» و «وتجارت» به ترتیب، ۱۴ و ۱۲ درصد از حجم کل سپرده‌های بانکی را درون گاوصندوق‌های خود جای داده‌اند.

رتبه‌‎بندی از جنس پول / کدام بانک‌ها در جذب سپرده موفق‎تر بودند؟

این موضوع نشان می‌دهد که ظرفیت بانک‌ها در جذب سپرده و وجه در دست مردم بالا است و پتانسیل خوبی را برای استفاده از منابع در طرح‌های سودآور، در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد اما؛ از سوی دیگر، در صورت عدم مدیریت صحیح، این امر به یک تهدید جدی تبدیل خواهد شد. چرا که با خروج درصد پایینی از سپرده‎ها، بانک‌ها با بحران نقدینگی مواجه خواهند شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهامداران این بانک خوش‌بین باشند؛

حرکت «وتجارت» از مدار منفی به مثبت

بلوک «فملی» روی میز مزایده؛

«وبملت» از معادن مس خارج می شود

یک قرارداد اما بدون سود؛

«لکما» دست در دست ایرانسل گذاشت

ارسال نظر