بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
با وجود رشد سودآوری «قند هکمتان» در دوره اخیر، سهام این شرکت چندان مورد توجه اهالی بازار سرمایه نیست و کم نوسان حرکت می‌کند.
کد خبر : ۱۹۴۲۵۶

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده، شرکت «قند هکمتان» با سرمایه ۲۷۴ میلیارد ریالی، نزدیک به ۶۳۸ میلیارد ریال سود انباشته دارد که بیش از دو برابر مبلغ سرمایه است. بنابراین، به راحتی می‌تواند از این محل افزایش سرمایه دهد.

البته در مجمع عمومی عادی سالیانه دوره منتهی به شهریور ۹۸ نیز می‌تواند با دست باز اقدام به تقسیم سود کند و شیرینی سنگینی سود انباشته به کام سهامداران نیز بنشیند.

همان‌طور که در نمودار ذیل مشاهده می‌کنید، «قند هکمتان» همیشه سود نقدی مناسبی در مجامع خود بین سهامداران تقسیم کرده است. این موضوع در کنار سود انباشته مناسب، انتظارات از تقسیم سود بالا در مجمع سالانه پیش‌رو را بالا برده است.

تابلوی عبور ممنوع در مسیر این قندی / «قهکمت» از پیش بینی‌های خود عبور کرد 

«قهکمت» در دوره ۱۰ ماهه منتهی به تیر ماه به فروش ۲۲۳۶ میلیارد ریالی دست یافت. این در حالی است که در ابتدای سال مالی برآورد کرده بود تا پایان شهریور ماه سال ۹۸ حدود ۱۸۳۶ میلیارد ریال فروش انجام دهد. بنابراین، از پیش بینی‌های خود بسیار جلوتر است و همان‌گونه که در گزارش ۹ ماهه نمایان شد، سود سال مالی جاری به مراتب بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

در نظرسنجی روز گذشته آبسیم پلاس، ۵۷ درصد از رای دهندگان اعلام موضع فروش در نماد «قهکمت» کردند و ۴۳ درصد دیگر خرید را مدنظر خود قرار دادند.

تابلوی عبور ممنوع در مسیر این قندی / «قهکمت» از پیش بینی‌های خود عبور کرد 


بر این اساس، معاملات روز گذشته این نماد ۱۰۵ خریدار و ۹۲ فروشنده داشت که تماما از حقیقی‌های بازار سرمایه بودند. هر چند که برخلاف نظرسنجی تعداد خریداران بیشتر بود، اما قدرت فروشندگان بر خریداران چربید و قیمت «قهکمت» با افت مواجه شد.

«قهکمت» از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز رشد قیمت ۲۷ درصدی را تجربه کرد، در حالی که سال ۹۷ را با ثبت بازدهی ۲۲۱ درصدی به پایان رسانده بود.

حقوقی‌ها ۲۲ میلیارد ریال از سهام این شرکت را از حقیقی‌ها خریداری کردند و برآیند معاملات این قشر از سهامداران به سمت ورود بوده است.

در چنین شرایطی که اوضاع مالی و عملاتی شرکت مطلوب است و سابقه خوبی در ثبت بازدهی و تقسیم سود دارد، روند قیمت هر سهم «قهکمت» از ابتدای سال جاری تاکنون نوسان چندان شدیدی نداشته و در یک محدوده مشخص حرکت کرده است. 

تابلوی عبور ممنوع در مسیر این قندی / «قهکمت» از پیش بینی‌های خود عبور کرد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر