بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
وزیر نیرو گفت: براساس پیش‌بینی صورت گرفته در تابستان سال گذشته اوج بار در سال جاری حدود ۶۱ هزار مگاوات خواهد بود، اما طی سال جاری با همکاری تمامی مشترکین توانسته‌ایم سه هزار و ۳۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم تا پیک مصرف امسال به ۵۷ هزار مگاوات برسد.
کد خبر : ۱۹۴۲۸۵
به گزارش بورس نیوز، رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال ۲۱۷ طرح بزرگ آب و برق شامل: سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، آبرسانی روستایی و تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین تا پایان سال جاری نیز عملیات اجرایی ۲۳ نیروگاه و تصفیه‌خانه نیز با سرمایه‌گذاری ۴۶ هزار میلیارد تومانی آغاز و تا پایان دولت این رشته روشن همچنان ادامه دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: در جریان سفر امروز کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان‌شرقی نیز هفت پروژه مهم بخش آب و برق با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح و نیروگاه سیکل ترکیبی سهند کلنگ‌زنی خواهد شد.

اردکانیان با اشاره افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق استان آذربایجان‌شرقی، گفت: در حالی که جمعیت کشور ما نسبت به ابتدای انقلاب حدود ۲.۳ برابر افزایش پیدا کرده است، ولی ظرفیت نصب شده نیروگاهی ما با افزایش ۱۱ برابری به ۸۱ هزار و ۷۶۵ مگاوات رسیده و تولید انرژی ایران رشد ۱۸ برابری داشته است.
وی تاکید کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون سالیانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در صنعت برق کشور سرمایه‌گذاری شده است. براساس ارزیابی صورت گرفته مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در صنعت برق طی ۶ سال اخیر بالغ بر ۲۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد تجهیزات نیروگاهی، انتقال و توزیع برق ساخت داخل است، ادامه داد: شرایط تحریم در بازه‌های زمانی مختلف نه تنها وقفه‌ای در رشد این صنعت نداشته است بلکه ضریب خودباوری و خوداتکایی را افزایش داده است.

اردکانیان گفت: براساس پیش‌بینی صورت گرفته در تابستان سال گذشته اوج بار در سال جاری حدود ۶۱ هزار مگاوات خواهد بود، اما طی سال جاری با همکاری تمامی مشترکین توانسته‌ایم سه هزار و ۳۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم تا پیک مصرف امسال به ۵۷ هزار مگاوات برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر