بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در این سال شامل مبلغ ۴ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر و همچنین سود فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت به مبلغ ۶۶۷ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۱۹۴۳۰۲
رشد ۱۱۵ درصدی سود «پترول» در سال ۹۷/ کسب سود ۲۵۶ ریالی به ازای هر سهم در سال مالی گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان در سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت موفق به کسب سود خالص ۵ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریالی و معادل ۲۵۶ ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با سال مالی قبل از آن رشد ۱۱۵درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۱۱۵ درصدی سود «پترول» در سال ۹۷/ کسب سود ۲۵۶ ریالی به ازای هر سهم در سال مالی گذشته

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در این سال شامل مبلغ ۴هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر و همچنین سود فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت به مبلغ ۶۶۷ میلیارد ریال بوده است.

سود سهام دریافتی شرکت عمدتا از محل سود سهام سه شرکت «مدبران اقتصاد»، «پتروشیمی جم» و «پتروشیمی کرمانشاه» و به شرح جدول محقق شده است. 

لازم به ذکر است، سود سهام دریافتی از شرکت مدبران اقتصاد نسبت به سال گذشته به میزان ۲۰۰ درصد افزایش داشته و دلیل اصلی رشد ۱۱۵ درصدی سود خالص «پترول» نسبت به سال مالی قبل از آن، افزایش محسوس سود محقق شده و دریافتی از شرکت مدبران اقتصاد است.

شرکت مدبران اقتصاد در سال ۹۷ موفق به کسب سود خالص ۲ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریالی شده که بخش مهمی از آن به مبلغ یک‌هزار و ۸۴۳میلیارد ریال مربوط به سود ناشی از فروش سهام برخی شرکت‌های زیرمجموعه از جمله سهام بانک ملت، پتروشیمی جم و پتروشیمی شیراز بوده است.

رشد ۱۱۵ درصدی سود «پترول» در سال ۹۷/ کسب سود ۲۵۶ ریالی به ازای هر سهم در سال مالی گذشته

همچنین در سال مالی گذشته مبلغ ۶۶۷ میلیارد ریال سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها از محل فروش سهام شرکت‌های زیرمجموعه محقق شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تقاضای بسیار ضعیف بازار در پذیرش این پتروشیمی نشست؛

کاهش تقاضای اوره گرانول و ثبت کمترین مبلغ فروش

عملکرد هفتگی پترویی‌ها به روایت پترومتال؛

بازار گرمی پتروشیمی جم در میان کسادی پلیمری‌ها

ارسال نظر