بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
فعال بازار در تحلیل عوامل تأثیرگذار بر بازار در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تأثیرات منفی مهار چین توسط ترامپ / فلزات اساسی بر مدار نزولی

بالا گرفتن جنگ تجاری و اعمال مجدد تعرفه بر واردات چینی‌ها، موجب می‌شود که فلزات اساسی برمدار نزولی قرار گیرند.
کد خبر : ۱۹۴۳۳۹

اردشیر مردانپور پینوندی، مدیرعامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در ارزیابی بازار به خبرنگار بورس نیوز گفت: بازار سرمایه امروز علیرغم اتفاقات و اظهارنظرهای روزهای اخیر و ریزش زیاد بازارهای جهانی، نفت و فلزات اساسی، به دلیل ورود نقدینگی مناسب، از حجم و تغییرات قیمتی مناسبی برخوردار بود که نشان از اثرپذیری حداقلی بازار سرمایه از اتفاق‌های مذکور و رفتار منطقی آن دارد.

وی در رابطه با تأثیر انتشار اخبار سیاسی چند روز اخیر بر بازار عنوان کرد: منازعات، مذاکرات و تنش‌های لفظی بین ایران و آمریکا به دلیل عدم تعادل در رفتار سیاستمداران آمریکایی، به یک موضوع تکراری بلااثر و یا کم اثر تبدیل شده است که خوشبختانه کشور ایران و بالأخص بازار سرمایه به دلیل حرکت به سمت بلوغ فکری، نسبت به آن‌ها موضع جدی و منفی از خود بروز نمی‌دهد؛ و این امر به دلیل تکرار و روزمره بودن، اثرگذاری جدی بر بازار سرمایه ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص نگاه سرمایه‌داران به کامودیتی ها در شرایط جنگی آمریکا و چین اظهار داشت: نگاه سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران به همه مولفه های مؤثر بر شرایط اقتصادی یک صنعت خاص، امری طبیعی است. مسلما افزایش تعرفه‌ها و جنگ‌های اقتصادی بین آمریکا و چین به دلیل اینکه دو قطب بزرگ اقتصادی جهان هستند به بازار کامودیتی ها و سایر مبادلات تجاری بین آن‌ها مؤثر بوده و تغییر جهانی قیمت‌های محصولات اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در پایان تصریح کرد: بالا گرفتن جنگ تجاری و اعمال مجدد تعرفه بر واردات چینی‌ها، موجب می‌شود که فلزات اساسی برمدار نزولی قرار گیرند. ترامپ سعی در مهار کردن و مطیع ساختن چین دارد که این امر باعث کاهش قیمت نفت و محصولات پتروشیمی، معدنی، فلزی و فولادی شده است و در بازار سرمایه جهانی اثرات زیاد و بر بازار کشورمان نیز اثراتی منفی، با شدت کمتری در کوتاه‌مدت خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های اثرپذیر از این تصمیم، در شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری قرار دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر