بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به تمسخر یک خبر توسط کارشناسان بازار سرمایه و دستگیری سلطان دلار و...
کد خبر : ۱۹۴۳۹۲
۵.۵

به گزارش بورس‌نیوز، چراغ چشمک‌زن قرمز و نارنجی که مانند ریسه‌های عروسی جلوی درب خیابان ملاصدرا از دور قشنگی دارد، امروز با صدای آواز و دُهل نیز همراه بود اما همسایگان تنها پوزخندی زدند و گفتند ۸ ماه دنبال عروس بگردی و ریسه‌کشی کنی که هنر نیست

از راه‌پله‌های جانبی ملاصدرا نیز شنیده شده که برای برپایی این مراسم، اصلا از همسایگان نظری خواسته نشده و حالا برای چه باید شاباش و زیرلفظی را از ما بگیرند، انتخاب خودشان است و به پایَش پیر شوند.

شاباش یا گلریزان از جیب مردم
کمی از ملاصدرا فاصله بگیریم به مرکز شهر نگاه کنیم، آنجا نیز عروسی برگزار شد و شاباش‌هایی از جنس منابع قرض‌الحسنه بر سر کارمندان بانک ریخته می‌شود؛ در کانال‌های تلگرامی بهترین شاباش را دامادی با ۶۶۴ میلیون تومان داشت اما گویا این رکورد از سوی نخستین بانک خصوصی شکسته شد و بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را بین خودمانی‌های خود تقسیم کرد.

اگر ضرب‌وتقسیم کنیم، این مبلغ معادل ۱۱۶ هزار فقره وام ازدواج بوده که به جای جیب عروس و دامادها زیر پای اهالی نورچشمی برج معروف طالقانی ریخته شد.

بانکی که سقفی مطمئن ندارد
بانک‌ها چشم‌وچراغ ساعت پنج‌ونیم هستند و کورس آنها قابل ستایش است؛ بانکی که به «زندگی بهتر می‌اندیشد» در بنگاه‌داری رکورد زده و تعداد شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیرمجموعه این بانک به قد برج‌های ابوظبی و دبی سر به فلک کشیده است. 

این بانک همانند دریافت سود بدون ربای که تاکنون بابت خانه می‌گرفته، به‌همان میزان درخصوص بنگاه‌داری نیز پند و اندرز گرفته است.


بوی دنبه داغ کرده آمد!!!
در کشتارگاه‌ها معمولا بر سر دام زنده، بُکش بُکش است اما قصابان دیروز و دلالان امروز حالا  بِکش بِکش دارند؛ پس از واردات ارز دولتی برای گوشت نظرها به سمت حمایت از تولید می‌رود اما قصابان دیروز گفتند که نه، ما ۷۵هزارتومان برایمان تمام می‌شود و اگر حق سر بریدن و پوست و دنبه را حساب کنید، قیمت گوشت کمتر از ۹۰هزارتومان باشد باید سبیل مان را بزنید.

حال باید دید سبیل مهم‌تر بوده برای مسئولان یا دنبه اضافی که به گوشت‌ها اضافه می‌شود!!!

سلطان دلار محاکمه شد!
آقازاده مدیری که در سال گذشته از میرداماد رهسپار اوین شد، گویا امروز محاکمه شده و باید دید بعد از سلطان قیر و سلطان سکه و... این بزرگوار عنوان سلطان دلار را از آن خود می کند یا خیر!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر