بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
زیان انباشته بانک تا پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۱هزار و ۱۱۸میلیارد ریال و معادل ۳.۴۳۹ریال به ازای هر سهم رسیده و شرکت مشمول ماده ۱۴۱قانون تجارت بوده و به منظور ادامه فعالیت می‌بایست فرآیند‌های افزایش سرمایه را طی کند.
کد خبر : ۱۹۴۴۰۵
رشد ۱۵۰ درصدی زیان خالص پست بانک در سال ۹۷/ همزمانی عجیب رشد زیان با افزایش قیمت سهام بانک
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ ماهه حسابرسی شده، پست بانک ایران در سال مالی گذشته عملکرد بسیار ناامیدکننده‌ای داشته و زیان خالص این بانک روند شتابانی به خود گرفته و با ۱۵۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶، در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۷ شاهد شناسایی زیان خالص ۴ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریالی هستیم.

به این ترتیب زیان انباشته بانک تا پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۱ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال و معادل ۳.۴۳۹ ریال به ازای هر سهم رسیده و شرکت مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بوده و به منظور ادامه فعالیت می‌بایست فرآیند‌های افزایش سرمایه را طی کند. بر اساس زیان انباشته فعلی حداقل میزان افزایش سرمایه بانک می‌بایست ۶۰۰ درصد باشد.
رشد ۱۵۰ درصدی زیان خالص پست بانک در سال ۹۷/ همزمانی عجیب رشد زیان با افزایش قیمت سهام بانک

جمع سود تسهیلات شناسایی شده با ۷ درصد افزایش به ۷ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود سپرده‌گذاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها نیز با ۴۶ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ به ۳ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال رسیده است. با این حال سود پرداختی سپرده‌گذاران افزایش ۲۵ درصدی را تجربه کرده و به بیش از ۹ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

شاید بتوان دلایل اصلی رشد شدید زیان خالص بانک در سال گذشته را افزایش عجیب و مبهم ۱.۱۰۰ میلیارد ریالی هزینه‌های پرسنلی و رسیدن آن به بیش از ۴ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال عنوان کرد. دلیل دیگر را نیز می‌توان افزایش عجیب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی هزینه کارمزد نسبت به سال ۹۶ و رسیدن آن به ۲ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد. در خصوص این دو مورد توضیحات مدیریت و شفاف سازی علت رشد سنگین این دو سرفصل هزینه‌ای که منجر به افزایش سنگین زیان بانک در سال ۹۷ شده است، ضروری به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بورس نیوز گزارش می‌دهد:

"وپست" شفاف سازی کرد

از ریخت و پاش درآمد‌ها به پای مدیران تا بال‌هایی که شکست؛

حکایتی سرخ پشت باجه‌ای سبز

از سوی بانک مرکزی؛

«وپست» مجوز مجمع گرفت

بورس‌نیوز لغو مجامع سالانه ۴ بانک را بررسی کرد:

مهمانی، کنسل شد/ همه چیز فرمالیته بود

ارسال نظر