بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به منابع قرض‌الحسنه‌ای که یکی پس از دیگری به تاراج می‌رود و پرتقال‌فروشی که نای داد زدن ندارد.
کد خبر : ۱۹۴۴۸۴
۵.۵

به گزارش بورس نیوز، هنگامی که پشت بادجه‌های بانک‌ها مملو از سپرده‌های مردمی می‌شود، بانک‌ها باید چاره‌ای برای جا دادن منابع مالی داشته باشند، حال این منابع چه در گاوصندوق‌، ملک‌های خالی، بنگاه‌داری و ... کنند اما اگر همه این ظرفیت‌ها پُر شد دیگر چه؟! در این هنگام کارمندان بانکی در صف نخست ارائه تسهیلات قرار گرفته تا منابع قرض‌الحسنه به کارمندان تزریق شود تا پول سپرده‌های مردمی در شعب بانک تلمبار نشود.

البته منابع قرض‌الحسنه به منابع «قرض‌الپس‌نده» بانکی تبدیل شده است. در صورت‌های مالی یکی از بانک‌های بورسی (به‌جز چند موردی که روزهای قبل اشاره شد) ۲۴۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه معلوم نیست صرف چه اموری شده؛ هر چه بوده به جیب عروس و دامادها نرفته است.

بانکی هم که چند روز پیش خبر توزیع منابع قرض الحسنه را بین مدیرانش منتشر کردیم، به یک خانواده ۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان وام داده تا خودرو وارد کنند.

بانک دیگری هم که جز شناسایی زیان کاری نمی کند، هزار میلیارد تومان تسهیلات فقط به ۷ شرکت دولتی داده که برخی از این ۷ شرکت، تعطیل شده اند. جالب اینجا است که بانک مذکور با افتخار از اعطای تسهیلات به این ۷ کوتوله سخن می گوید و این اقدام را حمایت از تولید می داند. البته حتما این بزرگواران از تولید ژن های خوب حمایت کرده اند.

بازسازی درب خانه سالمندان در یک هلدینگ
سالمندان یکی از بزرگترین هلدینگ های اقتصادی کشور کماکان مشغول پذیرش سالمند است؛ آن هم با مزایای عالی!
رییس هیات مدیره این هلدینگ به دلیل کهولت سن موفق به امتیاز ویژه هم شده اند و عضویت در دو شرکت زیرمجموعه را هم از آن خود کرده اند.

پرواز چین- جاده مخصوص کنسل شد
گویا چین هم به جمع شرکای بی معرفت اهالی جاده مخصوص اضافه شده و با وجود دشمنی با امریکا و جنگ تجاری با این کشور، اما به صنعت خودروی ما پشت کرده اند و تمای به همکاری ندارند.

میل موز با طعم مشکلات ارزی
بلاتکلیفی بازار متشکل ارزی کم بود، حالا ارز دولتی دارو هم اضافه شده است.
اقایان هر روز جلسه برگزار می کنند و موز میل می کنند و در این مورد بحث دارند. آخر هم انقدر تصمیم گیری را به تاخیر خواهند انداخت که جیب سودجویان پر شود. نهایتا یک نفر به عنوان سلطان دارو معرفی می شود و نوش جان بقیه که خوردند و بردند و کسی هم به روی خود نیاورد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر