بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
خرید‌های آنلاین و یا همان اینترنتی در بسیاری از موارد راهگشای ما بوده و از مزایای زیادی برخوردارند.
کد خبر : ۱۹۴۵۰۴
معایب خرید حضوری بلیط از آژانس‌های مسافرتی

به گزارش بورس نیوز، در سال‌های اخیر احتمالاً با عبارت خرید آنلاین بسیار سر و کار داشته ایم. خرید آنلاین برای اکثر اقلام امکان پذیر است، از اقلام روزمره گرفته تا بلیط و مایحتاج دیگر سفر. طبیعتاً خرید‌های حضوری با مشکلات و معایبی همراهند که به احتمال قوی با بسیاری از آن‌ها مواجه شده ایم. این مطلب از مِستر بلیط به معایب خرید حضوری بلیط از آژانس‌های مسافرتی می‌پردازد.

خرید‌های آنلاین و یا همان اینترنتی در بسیاری از موارد راهگشای ما بوده و از مزایای زیادی برخوردارند. پیشینه‌ خرید‌های اینرنتی به سال ۱۹۹۱ باز می‌شود. جالب است بدانید پیتزا هات برای اولین بار فروش اینترنتی را انجام داد. خرید‌های اینترنتی در مورد انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس نیز انجام می‌شود و سهولت خرید برای این دسته از اقلام نیز مصداق دارد. امکانات قابل توجه وب‌سایت‌های فروش آنلاین بلیط سفر روز به روز در حال بهبود و گسترش است. 

اما مزایای خرید اینترنتی بلیط سفر شامل چه مواردی می‌شود؟

صرفه جویی در زمان را شاید بتوان مهم‌ترین مزیت خرید اینترنتی دانست. در گذشته برای خرید بلیط هواپیما مسافران مجبور به مراجعه‌ی حضوری به آژانس‌های هواپیمایی و یا دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی بودند؛ و یا برای خرید بلیط قطار لازم بود به دفاتر فروش شرکت‌های ریلی مانند رجا مراجعه شود. برای رسیدن به این مقاصد زمان زیادی در ترافیک هدر داده می‌شد. البته این روز‌ها با افزایش حجم ترافیک در خیابان‌ها و اتوبان‌های شهر این موضوع بیشتر به چشم می‌آید. این در حالیست که در خرید‌های آنلاین در حالی که بر صندلی خود در محل کار نشسته اید و یا در منزل خود در حال استراحت هستید می‌توانید تنها با چند کلیک بلیط سفر خود را تهیه کنید. خرید بلیط قطار و بلیط هواپیما به صورت آنلاین تا حد زیادی باعث صرفه جویی در زمان و حتی کاهش ترافیک می‌شود. 

از طرف دیگر با استفاده از سامانه‌های فروش آنلاین بلیط سفر در هر ساعتی از شبانه روز که مایل باشید می‌توانید نسبت به خرید بلیط هواپیما، قطار و یا اتوبوس اقدام کنید. مِستر بلیط یکی از با سابقه‌ترین و معتبرترین وب‌سایت‌های فروش آنلاین بلیط است. مستر بلیط با ایجاد امکان خرید و پشتیبانی شبانه روزی برای مسافرانی که قصد تهیه‌ی بلیط قطار، هواپیما و یا اتوبوس را دارند خریدی ارزان، آسان و لذت بخش را فراهم می‌کند. از طرف دیگر در صورت خرید حضوری تنها در طول ساعات کاری می‌توانید به آژانس مسافرتی مراجعه کرده و بلیط سفر خود را تهیه کنید. 


سفر‌های هوایی غالباً ارزان قیمت محسوب نمی‌شوند. اما گاهاً بلیط هواپیما با نرخی پایین‌تر از حتی بلیط اتوبوس ارائه می‌گردد. اما بلیط‌های ارزان قیمت هواپیما تنها به صورت آنلاین قابل خریداری هستند. این در حالیست که در صورت خرید حضوری از آژانس‌های مسافرتی مجبور به پرداخت هر نرخی هستید که آژانس به شما پیشنهاد می‌دهد؛ بنابراین در صورتی که به خرید اینترنتی علاقه‌مند باشید شانس یافتن بلیطی با قیمت پایین و تجربه‌ی سفر هوایی ارزان را خواهید داشت. 

پرواز‌های چارتر نیز در زمره‌ی پرواز‌های ارزان قیمت به شمار می‌روند. بلیط چارتر به یک مقصد نیز دارای قیمت‌های متفاوتی است. اگر به آژانس مسافرتی مراجعه کرده و قصد تهیه‌ی بلیط چارتر داشته باشید ممکن است گزینه‌های محدودی پیش روی شما باشد. این در صورتی‌ست که با جستجوی آنلاین در وب‌سایت‌های معتبر می‌توانید لیست کاملی از بلیط‌های چارتر را مشاهده نموده و از بین آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

در خرید‌های حضوری امکان مقایسه برای شما وجود ندارد. اما مقایسه‌ی چه مواردی؟ بیایید جزئی‌تر نگاه کنیم. به طور مثال قصد سفر از مبدأ تهران به مقصد مشهد را دارید. از سه راه متفاوت با وسایل نقلیه‌ی عمومی می‌توانید به این مقصد گردشگری سفر کنید: هواپیما، قطار و اتوبوس. چنانچه خرید حضوری را فراموش کرده و به سراغ خرید اینترنتی بروید می‌توانید بلیط هواپیما به مقصد مشهد را در ایرلاین‌های متفاوت و قیمت‌های متفاوت مقایسه کنید. برخی از وب‌سایت‌ها حتی امکان مشاهده‌ی مدل هواپیما را برای شما فراهم می‌آورند. یا اینکه تصمیم می‌گیرید با قطار سفر کنید. مجدداً امکان مقایسه‌ی بلیط قطاری که شرکت‌های متفاوت با قیمت‌های متفاوت و امکانات متفاوت عرضه می‌کنند برای شما وجود خواهد داشت. در مجموع می‌توان گفت خرید‌های اینترنتی با گزینه‌های بسیار متفاوت و متعددی برای انتخاب همراه هستند. به عبارت دیگر در خرید‌های اینترنتی حق انتخاب دارید؛ چیزی که در خرید‌های حضوری زیاد ممکن نیست.

در بسیاری از وب‌سایت‌ها امکان استرداد آنلاین بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار نیز وجود دارد. یعنی به جای مراجعه‌ی حضوری در همان وب‌سایت می‌توانید به راحتی بلیط خود را مسترد کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر