بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
مدیرعامل پخش هجرت در گفت‌و‌گو با بورس نیوز مطرح کرد:

رشد ۴۸درصدی سودآوری پخش هجرت در سال جاری

مدیرعامل پخش هجرت گفت: میزان سود آوری این شرکت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۴۸درصدی را تجربه کرده است.
کد خبر : ۱۹۴۵۱۲

مسعود بهرامی نوید مدیرعامل شرکت پخش هجرت در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز، گفت: میزان فروش این شرکت در ‏سال 97 رشد 45 درصدی را تجربه کرده و به رقم 2200 میلیاردتومان رسیده است.‏

وی با بیان اینکه میزان سود خالص شرکت نیز 71 میلیارد تومان برآورد می شود، ادامه داد: براساس پیش بینی های انجام شده در ‏سال جاری این رقم به حدود 90 میلیارد تومان خواهد رسید همچنین میزان سود خالص نیز به 2800 میلیارد تومان افزایش می یابد.

بهرامی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده باید این شرکت در سال جاری رشد 25 درصدی را تجربه کند اما ‏متغییرهای زیادی از جمله نرخ ارز در این زمینه موثر هستند .‏

مدیرعامل پخش هجرت با اشاره به اینکه حاشیه سود مطلوب شرکت های پخش 3 درصد است، افزود: این شرکت در سال های ‏اخیر حاشیه سود کمتر از 2 درصدی را تجربه کرده اما در سال گذشته این رقم به 3.1 درصد افزایش یافت که براساس پیش بینی ‏های انجام شده در سال جاری نیز به 3 درصد خواهد رسید.‏

بهرامی با بیان اینکه نوع کالا و میزان محبوبیت آن در بازار بعنوان شاخص های مهم برای شرکت های ‏پخش در نظر گرفته می شوند، گفت: شرکت پخش هجرت جزو سه شرکت اول توزیع دارو در کشور ‏محسوب می شود .‏

وی افزود: افزوده شدن حدود 20 شرکت جدید به مجموعه سبد تامین کنندگان کالایی رشد 40 ‏درصدی میزان فروش شرکت پخش هجرت را در پی داشته که حدود 22درصد این رشد، به رشد ‏تعدادی اختصاص می یابد .‏

مدیرعامل پخش هجرت افزود: در سال جاری بخش مهمی از فروش این شرکت به تبع افزایش ‏عملیات ایجاد می شود و افزایش قیمت در این زمینه موثر نخواهد بود.

بهرامی با اشاره به اینکه این شرکت تابع قوانین و مقررات تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو، است، افزود: واردات دارو به دلیل ارتباط آن با سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید قوانین سختگیرانه ای در این زمینه وضع شود به همین دلیل شرکت های پخش به طور مستقیم کار واردات این محصول را انجام نمی دهند بلکه صرفا نقش حلقه توزیع آن در داخل کشور را ایفاء می کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از کالاهای شرکت های پخش از طریق تولید داخل تامین می شوند، ادامه داد: واردکنندگان باید آی آر سی دریافت کنند همچنین مجوز واردات یک دارو نیز پس از طی فرآیند واردات و تحت نظارت دقیق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام می شود که پس از آن شرکت های پخش موظف به توزیع آن در داخل کشور هستند.

مدیرعامل پخش هجرت ادامه داد: مکمل ها نیز تحت کنترل و نظارت سازمان غذا و دارو وارد کشور می شوند و شرکت های پخش صرفا وظیفه تنظیم سبدها را برعهده دارند.

بهرامی با اشاره به رشد حدود 48 درصدی سودآوری این شرکت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: پخش هجرت از شرکت های مجموعه هلدینگ تیپیکو بوده که حدود 26 شرکت تامین کننده و تولیدکننده مهم در این هلدینگ ‏حضور دارند که بخشی از آنها سهامداران مستقیم شرکت پخش هجرت هستند.

وی با بیان اینکه تضمین تامین کالا در سبد محصولات یکی از نقاط قوت شرکت پخش هجرت محسوب می شود، افزود: باتوجه به وجود مزایایی همچون رشد، سودآوری و تامین مالی، هزینه های مالی این شرکت به کمتر از یک درصد از کل فروش کاهش یافته است.

بهرامی ادامه داد: باتوجه به شرایط مذکور پیش بینی می شود که فعالان بازار سرمایه از ورود پخش هجرت به این بازار استقبال کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر