بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
معاون وزیر صنعت گفت: ظرفیت خوبی در زمینه توسعه کاغذ‌های تیشو لاینر، فلوتینگ و کاغذ بسته‌بندی در کشور ایجاد شده و ظرفیت اسمی یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است.
کد خبر : ۱۹۴۵۶۰
به گزارش بورس نیوز، فرشاد مقیمی درخصوص افزایش ۷ درصدی تولید انواع کاغذ و مقوا در ۴ ماهه سال جاری اظهار کرد: موضوعات مربوط به تنظیم بازار کاغذ چاپ تحریر و روزنامه به‌عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در این راستا مجموعه سیاست‌های وزارت صنعت به وزارت ارشاد اعلام شده و ما اعتقاد داریم تا این سیاست‌ها اجرا نشود، صنعت کاغذ تحریر در کشور با مشکل روبه‌رو خواهد بود.

وی افزود: ما همواره از وزارت ارشاد خواسته ایم که بحث سیاستی خود را در زمینه ارز، بازنگری و آن را متعادل کند، زیرا ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای توسعه تولید در صنعت کاغذ تحریر روش مناسبی نیست.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: ما در حوزه تولید کاغذ تحریر ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم که متأسفانه با اتخاذ سیاست‌های غلط نه‌تن‌ها آن‌ها از کارایی افتاده‌اند و با وجود پتانسیل‌های لازم به تولید سایر انواع کاغذ گرایش پیدا کرده‌اند.

مقیمی بیان کرد: با امضاء تفاهم‌نامه سال گذشته میان اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان کاغذ بهداشتی تیشو، لاینر، فلوتینگ و کاغذ بسته‌بندی توانستیم قیمت کاغذ‌های این بخش را از ۳۰ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید تجهیزات وابسته به این صنعت در کشور باعث کاهش ارزبری شده است.


معاون وزیر صنعت گفت: ظرفیت خوبی در زمینه توسعه کاغذ‌های تیشو لاینر، فلوتینگ و کاغذ بسته‌بندی در کشور ایجاد شده و ظرفیت اسمی یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده و این در حالی است که ما توانسته‌ایم ۷۷۰ هزار تن تولید کنیم و ضمن تأمین نیاز داخل همچنین ۱۷۶ هزار تن هم صادرات داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر