بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

نوسانات مقطعی در سهام خودروسازها / هجوم نقدینگی از بازارهای موازی به بورس

به دلیل موفقیت دولت در تثبیت بازار ارز و سکه، نقدینگی از داخل بازارهای موازی به‌سوی بازار سرمایه تغییر جهت داده است.
کد خبر : ۱۹۴۷۰۳

نوسانات مقطعی در سهام خودروسازها / هجوم نقدینگی از بازارهای موازی به بورس

علی مولائی ساری‌قیه مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: ورود پول به بازار کاملاً حس می‌شود؛ در کدهای این کارگزاری، مشتریانی وجود دارند که از صنعت‌های دیگر در حال انتقال پول به بازارسرمایه هستند.

وی ادامه داد: احساس من آن است که به دلیل عملکرد خوب دولت در حفظ ثبات بازار ارز و سکه، خیلی از نوسان‌گیرهای بازارهای موازی، به این نتیجه رسیدند که قطعاً دیگر نوسانات گذشته در بازار رخ نمی‌دهد.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: خوشبختانه وقتی حس کردند که بازارهای دیگر به ثبات رسیده‌اند، به‌سوی بازار سرمایه حرکت کرده زیرا به این فهم رسیده‌اند که سرمایه آنها در جای مطمئنی قرار داشته و بازارسرمایه محل صحیحی برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: بازار این روند را حفظ خواهد کرد و البته ممکن بوده که خبری از رشدهای چند هزار واحدی در شاخص‌ها خبری نباشد اما؛ بازار پس از حرکتی کوتاه و میان مدت، یک حرکت ملایم مثبت را خواهد داشت.

مولائی با تأکید بر اثرگذار بودن شرایط سیاسی بر بازار سرمایه گفت: شرایط بازار خوب پیش می‌رود و اگر اتفاق خاصی در عالم سیاست رخ ندهد، بازار روزهای خوبی را خواهد دید.

مولائی با اشاره به اتمام فصل مجامع و تأثیر گزارش‌های اعلامی در این فصل در روند رشد بازار گفت: مجموعه گزارش‌هایی که شرکت‌ها اعلام کردند بسیار مثبت بود و سودهای خوبی نیز تقسیم شد و البته P/E بسیاری از شرکت‌ها بسیار خوب و جذاب بود.

وی اضافه کرد: امروز در میان بانکی‌ها، سامان وضعیت بسیار خوبی داشت و با P/E برابر 3.9 را تجربه کرده که این عدد در صنعتی که نقد شوندگی بسیار خوبی دارد، نشان دهنده اتفاقی مثبت و چراغ سبزی دیگر برای سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در مورد دلایل بازگشت نقدینگی به سمت بازار سرمایه گفت: قطعاً بسیاری از سهامداران فعلی با سرمایه‌هایی که در دست داشتند، نمی‌توانستند وارد بازار مسکن، خودرو و یا ارز و طلا شوند بنابراین؛ بهترین انتخاب بازار سرمایه است که امنیت بالا و ریسک کمی دارد.

سبزپوش بودن سهام خودروئی‌ها مقطعی است

مولائی در مورد دلیل رشد خوب سهام خودروئی‌ها در بازار امروز را به علت انتشار اخباری در مورد تحویل خودرو دانست و افزود: اتفاق مثبتی در عملکرد خودروئی‌ها نیفتاده است بنابراین؛ رشد بازار این صنعت تنها به دلیل انتشار اخبار و اعلام تحویل خودرو در روزهای آتی است.

وی ادامه داد: سابقه نشان داده نوسانات خودروئی‌ها در این روزها 2 تا 3 روز بیشتر ادامه نمی‌یابد و حقوقی‌ها اجازه افزایش زیاد قیمت‌ها را نمی‌دهند.

این فعال بازار سرمایه در مورد سهم‌های ارزنده بازار گفت: در میان بانک‌ها، سامان انتخاب خوبی است و در میان کانی‌های غیرفلزی نیز سهم شیشه رازی با نماد «کرازی» مثبت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر