بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان؛

افزایش سرمایه پترول در راه است

مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان گفت: در سال جاری افزایش سرمایه شرکت در دستور کار قرار می گیرد اما محل آن تاکنون مشخص نشده است.
کد خبر : ۱۹۴۷۱۶
افزایش سرمایه پترول در راه استبه گزارش بورس نیوز، رسول اشرف زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 94 درصد سهامداران برگزار شد، گفت: در سال گذشته برای نخستین بار این شرکت افزایش 115 درصدی سود نسبت به سال 96 را تجربه کرد که از این میزان 25 درصد از طریق مدیریت هزینه ها حاصل شده است.

وی ضمن امیدواری نسبت به گسترش طرح های این شرکت در مناطق کمتر توسعه یافته، ادامه داد: واحد الفین این طرح در شهریور ماه سال جاری پیش راه اندازی می شود و در آبان ماه نیز به مرحله تولید می رسد همچنین هردو واحد شیرین سازی و الفین ایلام در دهه فجر بهره برداری می‌شوند.

اشرف زاده خاطرنشان کرد: تکمیل خط انتقال برق به مجتمع، راه اندازی سیستم کلید خانه برق مرکزی، راه اندازی ایستگاه انتقال آب مجتمع، پیش راه اندازی تجهیزات مکانیک، برق وابزار دقیق واحد سرورهای جانبی، تکمیل نصب بخش عمده ای از تجهیزات مکانیک، برق و ابزار دقیق واحد آمونیاک، تکمیل نصب بخش عمده ای از تجهیزات مکانیک، برق و ابزار دقیق واحد اوره از جمله اقدامات این شرکت در سال گذشته محسوب می شوند.

وی ادامه داد: اخذ موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار جهت انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 2022 میلیاردریال و اخذ مصوبه 30222 میلیاردریالی نیز یکی دیگر از اقدمات انجام شده توسط این شرکت محسوب می شود.

مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان افزود: دریافت تسهیلات ریالی از بانک صادرات به مبلغ 322 میلیاردریال، تامین بخشی از منابع ریالی موردنیاز از محل اعتبار اسنادی، تکمیل بخش مهندسی تفضیلی الفین نیز از جمله برنامه های این شرکت برای سال های آتی محسوب می‌شوند.

وی افزود: برنامه هایی همچون ساخت و ارسال بخشی از تجهیزات واحد الفین، شروع عملیات اجرایی بخش یوتیلیتی و تکمیل پکیج های آن، آغاز فعالیت های اجرایی واحد الفین تدوین و طراحی استراتژی شرکت و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با همکاری شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان نیز در دستور کار این شرکت قراردارند.

اشرف زاده خاطرنشان کرد: موافقت اولیه تامین مالی طرح پتروشیمی دهدشت با 300 هزار تن ظرفیت از صندوق توسعه ملی اخذ و بانک عامل طرح نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه با فروش پتروشیمی دهدشت بخشی از بدهی های شرکت پرداخت می شود، افزود: در سال جاری افزایش سرمایه شرکت نیز در دستور کار قرار می گیرد اما محل آن تاکنون مشخص نشده است.

مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان ادامه داد: پذیرش شرکت ( پتروشیمی ایلام و ارومیه ) در بورس یا فرابورس، تشکیل گروه خدمات بازار سرمایه ( هلدینگ مالی) خرید کارگزاری، ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردان و اصلاح ساختار سرمایه گذاری نیز در سال جاری انجام می شوند.

وی در خصوص طرح های این شرکت نیز تصریح کرد: هردو واحد شیرین سازی و الفین ایلام در دهه فجر سال جاری بهره برداری و افتتاح رسمی می شوند.

اشرف زاده افزود: دسترسی به خوراک از طریق پتروشیمی های موجود در منطقه، دارابودن مرزهای آبی برای صادرات، سیستم مالی مناسب و سازگار جهت صادرات، وجود نیروی انسانی تحصیل کرده، جوان و ارزان برای کار در منطقه و دارابودن تکنولوژی مدرن و قابل رقابت در بازارهای جهانی از مزیت های طرح پتروشیمی صدف عسلویه محسوب می شوند.
 
افزایش سرمایه پترول در راه است


پیام هیات مدیره

به لطف خداوند منان، همراه با شما سروران ارجمند، گردهم آمدیم تا نتایج تلاش و فعالیت های یکساله مدیران و کارکنان شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان را در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام تقدیم حضورتان کنیم. هیات مدیره شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بعنوان امانتدار سهامداران محترم وظیف خود می داند که از هیچ تلاش و کوششی جهت حراست و ارتقای امانت واگذار شده دریغ نورزدف هیات مدیره در راستای تحقق این هدف و بااعتقادی راسخ به ادامه روند پویایی و موفقیت شرکت، در سال مالی مورد گزارش در جهت دستیابی به اهداف کمی و کیفی خود تلاش کرده و از کلیه امکانات و توانمندی های موجود به نحو شایسته استفاده کرده تا تاثیرگذاری تغییر و تحولات محیطی و آشفتگی های موجود در فضای کسب و کار را به حداقل رسانده و شرکت را به نحو مطلوب مدیریت کند.

در سال مالی گذشته علی رغم بروز تنگناهای سیاسی،اقتصادی و باووجود مشکلات و محدودیت های ایجاد شده ناشی از تحریم های ظالمانه باهمت، تدبیر و توکل و تلاش تمامی ارکان شرکت با بهره گیری از دانش و تخصص سرمایه انسانی در سال رونق تولید موفق به کسب دستاوردهای مثبت و تحقق اهداف سازمان شدیم از جمله این دستاوردها، تکمیل درصد قابل توجه تی از طرح های شرکت پتروشیمی ایلام و کود شیمیایی اره لردگان بعنوان دو طرح ملی واقع در مناطق محروم کشور بوده و انشاالله پس از بهره برداری قریب الوقوع این طرح ها، سبب بهبود و پیشرفت وضعیت اقتصادی و اشتغال این مناطق علاوه بر ایجاد سودآوری برای سهامداران محترم شود.

اینک ضمن تشکر از سهامداران محترم که با اعتماد و همراهی خود دستیابی به اهداف شرکت را در سال گذشته میسر ساختند تلاش خواهیم کرد که سال آینده نیز با تکیه بر الطاف الهی و با پشتوانه سرمایه انسانی شرکت شاهد ادامه مسیر رو به رشد شرکت بوده و رضایت تمامی ذینفعان را کسب کنیم.



اطلاعات مالی شرکت اصلی
 

افزایش سرمایه پترول در راه است




اطلاعات مالی تلفیقی

 افزایش سرمایه پترول در راه است



کلیاتی درباره شرکت

 شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در تاریخ 16/11/1389 با سرمایه یکصد میلیارد ریال بصورت سهامی عام با شماره ثبت 396888 در اداره ثبت شرکت های تهران به ثبت رسیده است. سهام شرکت از ابتدای تأسیس در بازار پایه فرابورس پذیرش و معامله شده است. در تاریخ 26/06/1393 سهام شرکت در بازار دوم فرابورس و از تاریخ 06/02/1395 در بازار دوم بورس پذیرفته و از همان تاریخ تاکنون به عنوان یکی از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران معامله می شود.


موضوع فعالیت شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان

فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 3 اسانامه عبارتست از: سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای با هدف کسب انتفاع و کنترل عملیات یا نفوذ قابل ملاحظه در شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه پذیر به طوری که شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه پذیر در زمینه یا زمینه های زیر فعالیت کند:

1) تهیه و تولید انواع مواد و محصولات پتروشیمی، شیمیایی و فرآورده های فرعی آن ها که از مواد خام آلی اعم از گازهای طبیعی و هیدروکربن ها به دست می آید.

2) خرید و تامین مواداولیه موردنیاز برای تهیه و تولید محصولات سایرشرکت های سرمایه پذیر و اشخاص (حیقی و حقوقی) که از داخل یا خارج از کشور در زمینه تهیه، تولید و بازرگانی محصولات بند 1 فوق فعالیت می کنند.

3) طراحی و مهندسی اصولی و تفصیلی پروژه های در دست اجرا و آتی شرکت های سرمایه‌پذیر 

4) خرید، تهیه و تولید کلیه ماشین آلات موردنیاز برای تهیه و تولید محصولات سایر شرکت های سرمایه پذیر و سایر اشخاص (حقیقی و حقوقی) که از داخل یا خارج کشور در زمینه تهیه، تولید و بازرگانی محصولات بند 1 فوق فعالیت  می کنند.

5) حمل و نقل، انباداری، بازاریابی، توزیع و فروش محصولات و خدمات سایر شرکت های سرمایه پذیر و اشخاص (حقیقی و حقوقی) که در زمینه تهیه، تولید و بازرگانی محصولات بند 1 فوق فعالیت می کنند.

6) انجام مطالعات، تحقیقات و بررسی های تکنولوژیکی، فنی، علمی، بازرگانی و اقتصادی برای توسعه فناوری، انتقال دانش فنی و بهره برداری در سایر شرکت های سرمایه پذیر و اشخاص (حقیقی و حقوقی) که در زمینه تهیه، تولید و بازرگانی محصولات بند 1 فوق فعالیت می کنند.

7) تحصیل تسهیلات از بانک ها، شرکت ها و موسسات رسمی با رعایت مقررات و اساسنامه حاضر و تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت های سرمایه پذیر از منابع داخلی شرکت یا از طریق سایر منابع از جمله اخذ تسهیلات بانکی به نام شرکت یا شرکت های سرمایه پذیر با تامین وثیقه یا تضمین بازپرداخت از طرف شرکت یا بدون تامین وثیقه یا تضمین بازپرداخت.

8) تدوین و اجرای سیاست های کلی راهبردی و مدیریتی که باید توسط شرکت های سرمایه پذیر رعایت شوند یا شرکت باید در اداره شرکت های سرمایه پذیر رعایت کند.

9) تحصیل و اجاره دارایی، سرمایه گذاری، تاسیس یا مشارکت در تاسیس انواع شرکت و موسسات دیگر در چارچوب موضوع فعالیت و برای انجام وظایف و تحقق اهداف شرکت

10) ارائه خدمات فنی، مدیریتی،اجرایی و مالی به سایر شرکت های سرمایه پذیر


موضوع فعالیت فرعی شرکت


1) سرمایه گذاری در مسکوکات، فلزات گرانبها، گواهی سپرده بانکی و سپرده های سرمایه گذاری نزد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز

2) سرمایه در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذایر صندوق ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای شرکت ها، موسسات، یا صندوق های سرمایه گذاری با هدف کسب انتفاع بدون کسب کنترل یا نفوذ قابل ملاحظه در شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه‌پذیر

3) سرمایه گذاری در سایر اوراق بهادار که به طور معمول دارای حق رای نیست و توانایی انتخاب مدیر یا کنترل ناشر را به مالک اوراق بهدار نمی دهد.

4) سرمایه گذاری در سایر دارایی ها از جمله دارایی های فیزیکی، پروژه های تولیدی و ساختمانی

5) ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار از جمله:

-   پذیرش سمت در صندوق های سرمایه گذاری
-   تامین مالی بازار گردانی اوراق بهادار
-  مشارکت در تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار
-  تضمین نقدشوندگی، اصل یا حداق سود اوراق بهادار




ترکیب سهامداران

آخرین سرمایه و ترکیب سهامداران شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان برمبنای سرمایه 20000 میلیارد ریال و در تاریخ 31/2/98 به شرح جدول زیر است:

 افزایش سرمایه پترول در راه است


 افزایش سرمایه پترول در راه است


سرمایه شرکت

مطابق با مجمع عمومی فوق العاده، سرمایه شرکت از مبلغ 10000میلیارد ریال به 20000 میلیارد ریال افزایش یافته است. تغییرات سرمایه شرکت در سنوات اخیر به شرح زیر بوده است:

 
افزایش سرمایه پترول در راه است


شرکت از منظر بورس اورق بهادار

روند قیمت سهام شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در سال مالی گذشته


 طبق آخرین رتبه بندی انتشار یافته در سامانه کدال از کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار به تفکیک امتیاز به موقع و قابلیت اتکا بودن، شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان یکی از شرکت های برتر در گروه شرکت های سرمایه گذاری با رتبه 5 است.
طی سال مالی گذشته بیشینه ارزش بازار هر سهم شرکت در تاریخ 8/7/97 معادل 2252 ریال و کمینه ارزش بازار هر سهم  نیز در تاریخ 30/5/97 معادل 1124 ریال بوده است.
بیشینه ارزش بازار شرکت در تاریخ 8/7/97 معادل 45040 میلیاردریال و کمینه آن در تاریخ 30/5/97 معادل 22480 میلیاردریال بوده است.

 
افزایش سرمایه پترول در راه است
 
افزایش سرمایه پترول در راه است

 



افزایش سرمایه پترول در راه است
 

 افزایش سرمایه پترول در راه است


افزایش سرمایه پترول در راه است




اطلاعات مالی شرکت اصلی

افزایش سرمایه پترول در راه است




افزایش سرمایه پترول در راه است



اهم اقدامات انجام شده در سال مالی منتهی به 98/2/31

1) راه اندازی موفقیت آمیز فلرطرح سولفورزدایی پتروشیمی ایلام

2) بهره برداری واحدتولید هیدروژن طرح توسعه پتروشیمی ایلام

3) رکوردشکنی تولید محصول در پتروشیمی ارومیه

4) پیشرفت فیزیکی 5.5 درصدی در طرح شرکت شیمیایی صدف عسلویه در طول سال گذشته

5) دستیابی به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در پتروشیمی گچساران در طول سال گذشته

6) دستیابی به پیشرفت فیزیکی 97 درصدی طرح سولفات پتاسیم شرکت پتروشیمی ارومیه در طول سال گذشته

7) انعقاد قرارداد EPC+F طرح پلی اتیلن سنگین دهدشت

8) تامین مالی از طریق بازار سرمایه با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد به مبلغ 20000 
میلیاردریال توسط شرکت پتروشیمی ایلام برروی پلی اتیلن سنگین

9) اخذ موافقت اصولی انتشار اوراق مشارکت شرکت کود شیمیایی اوره لردگان به مبلغ 2000 میلیاردریال

10) تسویه اوراق اختیار فروش تبعی سهم پترول توسط شرکت مدیریت توسعه گروه پتروشیمی ایرانیان به مبلغ 620 میلیاردریال

11) به استحضار سهامداران محترم می رساند با فراهم کردن زیرساخت های ایمنی لازم طی سال های مورد گزارش هیچگونه حادثه ای به وضوع نپیوسته و خوش بختانه خسارات یا تلفاتی در شرکت به وجود نیامده است.




برنامه های آتی شرکت برای سال مالی منتهی به 31/2/99


1) تامین منابع مالی ریالی طرح های شرکت های تابعه از طریق انتشار اوراق صکوک اجاره، اوراق مشارکت و سلف موازی به ویژه برای تامین نیاز منابع ریالی باقیمانده طرح های توسعه صنایع پایین دستی پتروایرانیان، شرکت شیمیایی صدف عسلویه و شرکت پتروشیمی گچساران

2) پذیرش سهام برخی از شرکت های تابعه در بازار فرابورس از جمله پتر.شیمی ایلام و ارومیه 

3) بهینه کردن ساختار سرمایه شرکت و تسویه بدهی ها از جمله بدهی به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

4) بهینه سازی پرتفوی سهام شرکت و شرکت های تابعه فعال درحوزه سرمایه گذاری از جمله سرمایه گذاری مدبران اقتصاد و شرکت مدیریت توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانیان در جهت افزایش بازدهی و کنترل ریسک

5) اصلاح ساختار سرمایه برخی از شرکت های تابعه از طریق افزایش سرمایه شرکت از جمله شرکت توسعه صنایع پایین دستی پتروایرانیان، پتروشیمی ایلام و گچساران

6) تامین منابع مالی ارزی و ریال طرح 500000 تنی اتیلن پتروشیمی گچساران از طریق اخذ تسهیلات ارزی بانک ها

7) ارتقا سطح کنترل های داخلی از طریق تقویت نظام حسابرسی داخلی و همچنین افزایش سطح کنترل های مالی در شرکت های تابعه



مصوبات مجمع

 
افزایش سرمایه پترول در راه است


براساس رای گیری انجام شده در پایان مقرر شد سود 150 ریالی به هر سهم اختصاص یابد همچنین حق حضور اعضای غیرموظف 17000000 ریال و پاداش هیات مدیره نیز 4500 میلیون ریال تعیین شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید حسن صدر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
حقوقی پترول در حق سهامداران ظلم بزرگی کرده و همیشه جلوی رشد سهم رو گرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
سلام من پیشنادی دارم
بیایید سود حاصل از سهام ودرآمد شرکت را به تناسب سه ماه ببندید وحق ان فردی که با سرمایه خودش چه ضرر وچه سود باخرید سهام به مدت کوتاهی حتی یک ماه باعث رونق شرکت شده از سود آن بهرمند شوند به اصطلاح کسی رو قبر خالی گریه نمیکند پس با یه مدیریت خوب همه به سود خوب میرسند