بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبرداد:

نبود شفافیت در تصمیم گیری های مربوط به بازار فولاد

متاسفانه بخشنامه های صادره بدون هماهنگی با فعالین حوزه فولاد تنظیم می شود که در این خصوص مکاتباتی با وزارت صمت انجام شد اما؛ متاسفانه کسی پاسخگو نبود بنابراین؛ می توان گفت تصمیم هایی که برای بازار فولاد کشور اتخاذ می شود شفاف نیست.
کد خبر : ۱۹۴۷۶۴
در این خصوص حمیدرضا رستگار، رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: برای صادرات فولاد به کشورهای هدف باید استانداردهایی درنظرگرفته شود تا کیفیت محصولات نیز تضمین شود.
وی ادامه داد: وزارت صمت نیز باید در تصمیم گیری های خود آینده نگری‌های لازم را انجام دهد اما نباید سخت گیری در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان معمولا فولاد و آهن آلات را برحسب نیاز خود سفارش می دهند، ادامه داد: موانع دیگری در مسیر صادرات فولاد به دیگر کشورها نیز وجود دارد که این امر موجب شد بسیاری از تاجرین این صنعت فعالیت خودرا انجام ندهند.

رستگار با اشاره به اینکه ایران جز 7 کشوراصلی تولیدکننده فولاد محسوب می شود، افزود: بسیاری از بخش نامه های صادره زمینه لازم برای تعطیلی واحدهای تولیدکننده فولاد و رکود بازار را فراهم کرده است.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه به دلیل رکود موجود در بازار مسکن میزان مصرف فولاد در بازار داخلی کاهش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر میزان تولید فولاد در کشور 25 میلیون تن بوده اما 1.3 آن در بازار داخل مصرف نمی شود بنابراین می توان گفت که مازاد تولید در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخشنامه های صادره بدون هماهنگی با فعالین حوزه فولاد تنظیم می شود، افزود: در این خصوص مکاتباتی با وزارت صمت انجام شده اما متاسفانه کسی پاسخگو نبوده  بنابراین می توان گفت تصمیم هایی که برای بازار فولاد کشور اتخاذ می شود شفاف نیست .

رستگار ادامه داد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری(ره) باعنوان رونق تولید نامگذاری شده برخی از شرکت های فولادی مجبور به تعطیلی کارخانه های خود شده اند بنابراین چشم انداز صنعت فولاد تیره و تار است.

وی با اشاره به کاهش نرخ ارز در ماه های اخیر، گفت: این امر به طور مستقیم و غیرمستقیم در کاهش میزان سودآوری و سرمایه گذاری شرکت های فولادی موثر بوده است.

رستگار با اشاره به اینکه طرح جامعی برای صنعت فولاد وجود ندارد، افزود: اگر هم طرحی در این زمینه وجود داشته باشد فعالین این صنعت بی خبر از آن هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با تاکید براینکه در راستای اتخاذ تصمیم برای بازار فولاد باید از تجربیات افراد مسئول و متعهد بهره مند شوند، گفت: با بخشنامه و دستورالعمل مشکلی برطرف نمی شود و باید واقعیت های اقتصادی کشور را نیز نظر بگیرند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

رشد نرخ فولاد و آهن قابل انتقاد نیست

نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم خورد؛

افزایش صادرات فولاد

ارسال نظر