بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
مدیرعامل مادیران گفت: از شنبه آینده خط لباسشویی و از اول مهر خط یخچال در طرح توسعه شرکت فعال خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۴۷۶۵

به گزارش بورس نیوز، بابک ثقفی در نشست خبری امروز اظهار کرد: از آنجلیی که تعدادی از شرکت های سازنده لوازم خانگی به یکباره در سال گذشته از کشور خارج شدند تلاطم در این‌ بازار افزایش یافته است.

وی افزود: وقتی نرخ ارز افزایش پیدا کرد تقاضا در بازار کاهش یافت و این موضوع در تعادل بازار موثر بود.

مدیرعامل شرکت مادیران ادامه داد: تولیدکنندگان ایرانی که تحت فشار شرکت های خارجی بودند، در سال جاری دوباره فعال شده و همین‌ مساله سبب شد که سطح تولید نیز افزایش یابد.

ثقفی تاکید کرد: مساله قاچاق از دیگر مسائلی است که این روزها در بازار لوازم خانگی وجود دارد. در روزهای گذشته ب متاسفانه مشاهده کردیم که بسیاری از واحدهای صنفی در حال فروش تلویزیون های قاچاق و یا به اصطلاح کالاهای شرکتی هستند. آقایان مسئول چه می کنید؟!!!

دامپینگ شرکت‌های خارجی لوازم‌خانگی به ضرر تولیدملی/ بازار به نقطه اعتدال نزدیک شد

وی بیان کرد: دامپینگ به وجود آمده در مرزهای کشور سبب خواهد شد که تولیدکنندگان نتوانند رشد کنند. بنابراین باید نظارت ویژه ای برای این مساله صورت گیرد.

مدیرعامل مادیران در خصوص مصرف سرانه تلویزیون در ایران خاطرنشان کرد: مصرف سرانه تلویزیون ایران در ۴ سال پیش ۲ میلیون عدد بوده که حدود ۶۰۰ هزار عدد آن در اختیار کالای قاچاق بود. در شرایط فعلی نیز این عدد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار رسیده که حدود ۲۰۰ هزار عدد آن احتمالا قاچاق است.


ثقفی توضیح داد: مردم در سال گذشته از کالای ایرانی حمایت کردند و ما معتقدیم مردم می دانند کالا و برند ایرانی سرباز اقتصادی کشور است. لذا حمایت از تولید موجب ایجاد اشتغال شده و ما با ساخت کارخانه جدید در منطقه ویژه اقتصادی پیام در نظر داریم به این موضوع کمک کنیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی شرکت مادیران گفت: ما در سال گذشته وارد بورس شدیم و توانستیم بیش از 300 هزار سهم خود را بفروشیم که این موضوع باعث شد شفگت زده شویم. حدود ۸۰ میلیارد تومان از بورس با فروش سهام دریافت کردیم که همه ی ان را در کارخانه تولیدی هزینه کردیم.

به گفته مدیرعامل مادیران، از شنبه آینده خط لباسشویی و از اول مهر خط یخچال در طرح توسعه شرکت فعال خواهد شد.

ثقفی درخصوص تخصیص و تامین سرمایه های در گردش به مادیران گفت: مبالغ این سرمایه بسیار ناچیز است. ۲۰ میلیارد تومان سرمایه برای تمامی تولید کننده لوازم داخلی در نظر گرفته شده که عددبسیار کوچکی است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر