بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر : ۱۹۴۸۰
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس ، اولين جلسه از سلسله سمينارهاي آموزشي معاملات قراردادهاي آتي در شركت كارگزاري بهمن با حضور فعالان بازار سرمايه و بورس كالا برگزار شد.

در اين سمينار آموزشي كه با هدف توسعه، فرهنگ سازي و نهادينه كردن ابزارهاي معاملاتي نوين در بازارهاي مالي ايران برگزار و با استقبال چشمگيري مواجه شده علي متولي مدير بورس كالاي شركت كارگزاري بهمن خاطر نشان كرد: تا آموزش كامل تمام افراد ثبت نام كننده، اين سمينارها ادامه خواهد داشت.

وي از رتبه دوم كارگزاري بهمن از لحاظ تعداد معاملات و حضور در بازار خبر داد و افزود: حجم معاملات در معاملات آتي سكه طلا منتهي به ارديبهشت 88 نسبت به ماه هاي گذشته افزايش چند برابري داشته و اين امر نشان از اقبال سرمايه گذاران و تحليل گران به اين بازار رو به رشد است.

در ادامه اين سمينار محمود خواجه نصيري رئيس اداره بورس هاي سازمان بورس و اوراق بهادار با قدرداني از اين حركت غيرانتفاعي و فرهنگي كارگزاري بهمن جهت آموزش و توسعه ابزارهاي نوين، به بيان تاريخچه اي از قراردادهاي آتي در جهان و زمينه راه اندازي آن در ايران پرداخت. وي گفت: در آينده نزديك تحولاتي در معاملات آتي سكه طلا ايجاد خواهد شد و افزايش زمان معاملات، افزايش روزهاي معاملاتي و همچنين طراحي تابلوي معاملات قراردادهاي آتي و امكان سنجي انجام معاملات به صورت الكترونيكي توسط كاربران عملياتي خواهد شد .

در ادامه اين سمينار آموزش مقدماتي تحليل بنيادي و تكنيكال طلا و عوامل تأثير گذار بر قيمت سكه طلا برگزار شد و در احمد رضايي مدير اجرايي قراردادهاي آتي گزارشي از روند رو به رشد قراردادهاي آتي سكه طلا ارائه كرد.

وي اظهار داشت: اين گونه اقدامات تنها راه فرهنگ سازي و گسترش بازار قرارداد آتي به عنوان يك ابزار مهم در بازار مالي ايران است.

در بخش پايان اين سمينار ،‌شركت كنندگان با فرآيند پذيرش، افتتاح حساب و تالار معاملات آتي (كه توسط كارگزاري بهمن ارائه شد) آشنا شدند و چند موقعيت خريد و فروش با توجه به قيمت طلاي جهاني و سكه طلا در بازار به صورت مفصل تشريح و تحليل شد.

در پايان اين سمينار 3 ساعته نمايندگان كارگزاري و شركت آراد نخبگان سرمايه به پرسش هاي حضار پاسخ دادند.

علاقمندان براي اطلاع از جزييات اين سمينار و ثبت نام در جلسات آينده مي توانند به آدرس: www.bahmanme.com مراجعه كنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر