بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
افزایش درآمد‌های عملیاتی شرکت به میزان ۴۵ درصد عامل اصلی رشد سودآوری شرکت در این دوره است.
کد خبر : ۱۹۴۸۰۷
رشد ۶۷ درصدی سود خالص «دعبید» در ۶ ماهه نخست سال جاریابهام در شناسایی هزینه مالیات بر درآمد شرک

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت داروسازی دکتر عبیدی در دوره ۶ ماهه نخست سال مالی و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، سود خالص ۹۵۸ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریالی و معادل ۵۷۱ ریال به ازای هر سهم را محقق ساخته که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش درآمد‌های عملیاتی شرکت به میزان ۴۵درصد عامل اصلی رشد سودآوری شرکت در این دوره است. 

جمع درآمد‌های عملیاتی این دوره به ۳ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال رسیده و افزایش فروش شرکت از محل رشد مقادیر فروش به میزان ۶درصدی مقادیر فروش و افزایش متوسط ۳۷ درصدی نرخ‌های فروش محصولات شرکت روی داده است.

رشد ۶۷ درصدی سود خالص «دعبید» در ۶ ماهه نخست سال جاریابهام در شناسایی هزینه مالیات بر درآمد شرک

از دیگر موارد اصلی صورت‌های مالی شرکت می‌توان به افزایش بیش از ۱۷۰درصدی هزینه‌های مالی شرکت در این دوره اشاره کرد؛ هزینه‌های مالی شناسایی شده شرکت در این دوره با ۲۵۰میلیارد ریال افزایش به ۴۰۵میلیارد ریال رسیده است.

با این حال شاهد شناسایی ۱۴۴میلیارد ریالی مالیات بر درآمد شرکت بودیم که جمع درآمد‌های قبل از کسر مالیات شرکت معادل ۱.۱۰۳میلیارد ریال بوده و مالیات بر درآمد آن معادل ۱۳درصد است که با توجه به عدم وجود درآمد‌های معاف از مالیات شرکت، لحاظ شدن این نرخ برای مالیات به نظر صحیح نیست.

این در حالی است که در یادداشت توضیحی ۱۳ صورت‌های مالی شاهد ابراز ۲۷۱ میلیارد ریال مالیات بر درآمد برای دوره ۶ ماهه نخست سال جاری هستیم. 

در این خصوص شفاف‌سازی مدیران شرکت در خصوص مغایرت مالیات بر درآمد شرکت در صورت سود و زیان با مالیات ابرازی درج شده در یادداشت توضیحی شماره ۱۳ مربوط به مالیات بر درآمد ضروری است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر