بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

نوسانات مانعی برای ورود شاخص به چاله رکود

کارشناس بازار سرمایه گفت: در زوهای اخیر شاخص بورس سیر صعودی را در پیش گرفته اما؛ به دلیل وجود نوسان در بازار می توان گفت که پس از این رشد شاخص وارد فاز رکود نمی شود.
کد خبر : ۱۹۴۸۴۱

فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در خصوص وضعیت امروز شاخص بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: امروز شاخص بازار در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به رشد بازار در روزهای اخیر، افزود: به دلیل وجود نوسان در بازار می توان گفت که پس از این رشد شاخص وارد فاز رکود نمی شود.

اردبیلیون جهانی با اشاره به اینکه به دلیل وجود رکود در بازارهای جهانی شاید شرکت های محصول محور وارد فاز رکود شوند، تصریح کرد: هفته گذشته در بورس اوراق قرضه آمریکا نرخ بازده اوراق قرضه دوساله از 10 ساله ها بیشتر شد به همین دلیل همه بورس ها روند نزولی را در پیش گرفتند اما پس از گذشت چند روز از شدت این روند کاسته شد و پس از فروکش کردن جنگ تجاری آمریکا و چین بازارها دوباره روند صعودی را در پیش گرفتند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: این قبیل اتفاقات در قیمت کالاهای اساسی تاثیرگذار هستند و در صورت افت قیمت محصولات در بازارهای جهانی، در بازار داخلی نیز مشکلاتی ایجاد می شود زیرا شرکت ها معدنی، فلزی و پالایشگاهی و.... وابسته به کالا هستند وقیمت گذاری آن ها بر مبنای قیمت های جهانی و ارزنیمایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضرسهام شرکت هایی همچون پشم بافی توس با قیمت های بالا به فروش می رسد، گفت: این شرکت ها در بازارهای پایه فعال هستند به همین دلیل تاثیر زیادی در وضعیت شاخص بورس ندارند.

اردبیلیون جهانی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص تک نرخی شدن ارز، افزود: تک نرخی شدن ارز جو روانی خوبی در بورس ایجاد می کند اما پس از آن جو رقابتی در بازار ایجاد می شود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: همه شرکت ها موجود انبار کافی برای تامین بازار را دارند که پس از تغییر نرخ همه موجودی های داخل انبارها افزایش قیمت را تجربه می کنند بنابراین سود زیادی برای شرکت ایجاد می شود اما پس ازگذشت یک سال همه چیز به حالت طبیعی باز می گردد با این تفاوت که تاکنون این شرکت ها مورد حمایت دولت قرار داشتند اما پس از آن رقابت آزاد می شود که این امر در بلندمدت به نفع مصرف کننده خواهد بود.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر