بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
در پی صدور مجوز توسط سازمان بورس؛

«لوتوس» افزایش سرمایه می‌دهد

مجوز افزایش سرمایه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان صادر شده است.
کد خبر : ۱۹۴۸۵۴
«لوتوس» افزایش سرمایه می‌دهد
به گزارش بورس نیوز، سازمان بورس اوراق و بهادار مجوز افزایش سرمایه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان را صادر کرده است.

بر این اساس، در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. براساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بدون مانع است.

سرمایه فعلی این شرکت ۵هزار میلیارد ریال بوده که با افزایش یک هزار میلیارد ریالی به مبلغ ۶هزار میلیارد ریال معادل ۲۰درصد افزایش می‌یابد. 
قرار است این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین شود و هدف از این اقدام اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت و تقویت توان مالی و عملیاتی است.

مجمع عمومی فوق العاده «لوتوس» می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۶هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۰هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت کرده و اختیار عملی شدن آن را به مدت ۲سال به هیات مدیره تفویض کند تا هیات مدیره شرکت پس از اخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام کند.

خاطرنشان می‌شود: شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر