بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
صحبت های جدی ما با مسئولین و قانونگذاران این حوزه است، باید در این مرحله تدابیری در جهت جذب سرمایه های سرگردان و بزرگتر شدن بازار سرمایه صورت گیرد. موضوع مهم دیگر رشد حباب گونه برخی از سهام بازار سرمایه است.
کد خبر : ۱۹۴۸۷۱

علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوانوین در گفت و گو با بورس نیوز به ارزیابی بازار درچند وقت اخیر پرداخت و گفت: به طور سنتی ، مرداد ماه هر سال، خاص است. با توجه به برگزاری مجامع شرکت ها، در این ماه ، برای بازار سرمایه نمی توان رشدی را متصور شد ولی گزارشات ارسالی از سوی شرکت ها جلوی افت بازار را گرفت.

وی ادامه داد: آنچه در بازار نمود پیدا کرده، رشد شرکت های کوچک و بازار پایه و بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی است. در واقع می توان گفت در حال حاضر این موضوع ، مهمترین محرک بازار در برخی شرکت ها به شمار می رود که می تواند امری مفید با تاثیرات مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از سوی دیگر این رشد ها با بی مهری نسبت به سهام فاندامنتال و سهم های بزرگ در حوزه های پتروشیمی،معدنی و فلزی بوده و شاید زنگ خطری برای معاملات بازار محسوب شود، به هر حال رشد سهم های کوچک در کنار سهم های بزرگ همیشه مطلوب بوده و به عنوان تثبیت کننده حرکت های بازار است ولی در صورتیکه که سهم های بزرگ حرکت نکنند و سهم های کوچک نیز به تنهایی رشد کنند، آسیبی جدی به بازار وارد می شود که افت آن را نیز به همراه خواهد داشت.

قدرتی به دلایل رشد بازار اشاره کرد و افزود: سودآوری شرکت ها مهمترین دلیل رشد بازار نیست بلکه ناشی از تجدید ارزیابی شرکت ها و برخی اخبار و شایعات است که در حال گسترش است. در صورت عدم تحقق افزایش سرمایه و نادرستی شایعات، بازار دچار کاهشی جدی خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی روند حرکت بازار اظهار داشت: با در نظر گرفتن تعطیلی و اورهال برخی شرکت ها در ماه های مرداد و شهریور و همچنین قطعی برق در مناطق جنوبی کشور ، شاید گزارشات مرداد ماه نتواند انتظارات بازار را محقق کند ولی به طور کلی به دلیل رکودهای جدی در بازارهای موازی مثل مسکن، ارز و سکه می توان پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه پیش بینی کرد که دورنمایی مثبت برای بازار است.

قدرتی در پایان به اقدامات جدی که باید صورت گیرد اشاره کرد و افزود: صحبت های جدی ما با مسئولین و قانونگذاران این حوزه است، باید در این مرحله تدابیری در جهت جذب سرمایه های سرگردان و بزرگتر شدن بازار سرمایه صورت گیرد. موضوع مهم دیگر رشد حباب گونه برخی از سهام بازار سرمایه است.اگر در آینده نزدیک جلوی این رشدهای غیر منطقی گرفته نشود شائبه فساد وسقوط دربازار حتما بوجود خواهد آمد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نگاه بازار به سهم‌های کوچک و متوسط

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نگاه بازار به سهم‌های کوچک و متوسط

ارسال نظر