بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نباید مواد خام با ارزش داخلی به‌راحتی در اختیار بازار‌های بین‌المللی و تولیدکنندگان خارجی قرار گیرند.
کد خبر : ۱۹۴۸۷۶
خادمی:
تبدیل مواد خام به محصولات مختلف ایران را از فقر و بیکاری نجات می‌دهد
عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: اگر به جای خام‌فروشی، مواد خام را به محصولات مختلف تبدیل کرده بودیم اکنون کشوری تک محصولی نبودیم که بتوانند به راحتی آن را مورد تحریم قرار دهند.
به گزارش بورس نیوز، هدایت‌الله خادمی در خصوص اینکه ۸۰ درصد صادرات در ایران صادرات موادخام بوده اظهار کرد: تبدیل مواد خام به فرآورده‌ها و محصولات مختلف به‌معنای ایجاد کارخانه‌های جدید، به کارگیری متخصصان و نیرو‌های انسانی بیشتر، جذب سرمایه، ارزآوری بیشتر و چرخش چرخ اقتصادی کشور است. 

وی افزود: اگر در تمام این سال‌ها به جای خام‌فروشی، مواد خام را به محصولات مختلف تبدیل کرده بودیم در حال حاضر یک کشور تک‌محصولی نبودیم تا بتوانند به راحتی ما تحریم کنند و ایران به‌عنوان یک کشور توسعه‌یافته با مشکلاتی مثل بیکاری و فقر دست به گریبان نبود. 

نماینده مردم ایذه و باغملک در خانه ملت ادامه داد: در زنجیره تولید هرچه از موادخام به سمت تولید کالا‌های نهایی با ارزش‌افزوده بالا برویم سبب بالندگی بیشتر اقتصاد، اشتغال‌افزایی، رشد اقتصادی، پویایی تولید و ... در جامعه خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نباید مواد خام با ارزش داخلی به‌راحتی در اختیار بازار‌های بین‌المللی و تولیدکنندگان خارجی قرار گیرند. مواد اولیه ذی‌قیمت باید در کشور به کالا‌های با ارزش‌افزوده بالا تبدیل و در نهایت صادر شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

صنعت پتروشیمی توسعه‌دهنده اقتصاد کشور است

سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت:

حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان واقعی، یک راهبرد ویژه

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت:

نقش مهم منطقه ویژه پارس در شکوفایی اقتصادی

ارسال نظر