بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
خبری خوش برای اتباع خارجی در ایران؛

افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران تسهیل شد

احتمالا بدانید که انجام امور اداری برای اتباع کشور‌های دیگر که در ایران حضور دارند به راحتی پیشبرد امور برای اتباع ایرانی نبوده و همیشه با مشکلاتی همراه بوده است.
کد خبر : ۱۹۴۹۲۹
افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران تسهیل شد.

به گزارش بورس‌نیوز، اتباع کشورهای دوست و همسایه ای که در ایران سکونت دارند سالهاست با مساله افتتاح حساب در بانک های ایرانی دست و پنجه نرم می کنند و دشواری های فراوانی در پیشبرد و تسهیل این امر برای این قشر وجود داشته است.

در کشور های دیگر امورات بانکی و اداری کمی آسان تر انجام می شود، مثلا در اکثر کشور های دنیا اتباع غیر بومی می توانند با ارائه گذرنامه / پاسپورت محل تولد شان امورات بانکی و اداری خود را انجام دهند ولی در ایران ارائه گذرنامه به تنهایی برای اتباع دیگر کشورها جهت پیشبرد امورات کاربرد ندارد زیرا اطلاعات هویتی اتباع خارجی می بایست قبل از مراجعه به بانک یا سازمان مورد نظر در پایگاه اطلاعات اتباع خارجی ثبت و پس از اعتبارسنجی اطلاعات ثبت شده ، کدی با عنوان کد فراگیر اختصاصی یا فیدا کد (کد فیدا) به ایشان تخصیص می یابد که اتباع محترم می بایست همیشه این کد را جهت پیشبرد اهداف بانکی و اداری خود همراه داشته باشند.

تاکنون افراد مقیم یا غیرمقیم که از کشور های دیگر به ایران مهاجرت کرده اند به بانک های متعدد مراجعه و درخواست افتتاح حساب بانکی را داشتند که به خاطر قوانین و بروکراسی های اداری و نداشتن کد اختصاصی اتباع خارجی متحمل سختی های فراوان برای افتتاح یک حساب بانکی ساده می شدند و گذرنامه شان نیز به تنهایی مورد قبول نمی بوده است.

از زمان راه اندازی سامانه کد فراگیر به این نشانی اتباع دیگر کشور ها که در ایران حضور دارند نظیر اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، کویت، بحرین، عمان، عربستان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه، آذربایجان، آلمان، کره، چین و دیگر کشورها می توانند خود، با مراجعه مستقیم به سایت ثبت نام و دریافت کد فراگیر جهت کد فراگیر اختصاصی ثبت درخواست نموده یا توسط کمک یکی از بستگان یا آشنایان به زبان فارسی عملیات نام نویسی در وبسایت را تکمیل نمایند.

پس از تکمیل درخواست و سپری شدن مدت زمان مورد نیاز کد فراگیر تبعه متقاضی صادر و علاوه بر ارسال به تلفن همراه ایشان - از طریق صفحه پیگیری و استعلام کد فراگیر نیز قابل دریافت خواهد بود.

لذا در حال حاضر اتباع دیگر کشور های ساکن در ایران می توانند با در دست داشتن گذرنامه و کد فراگیر دریافت شده از سامانه، جهت افتتاح حساب ایرانی و دریافت عابربانک اقدام نمایند.

بعضا بانک ها از متقاضیان درخواست می کنند که کد فراگیر شخصی یا کد فراگیر بانکی (مخصوص بانک) دریافت کنند که منظورشان دقیقا همین کد است که به آن اشاره شده است.

در کل لازم به ذکر است که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیرایرانی که در ایران مشغول زندگی یا فعالیت تجاری هستند می بایست جهت پیشبرد کلیه امورات بانکی و اداری خود این کد را دریافت و به سازمان درخواست کننده ارائه دهند. 21121

دریافت یک کد برای هر تبعه خارجی ساکن در کشور ایران کفایت می کند و لازم نیست تا برای هر بانک یا سازمان کد فراگیر مجزا دریافت شود.

اشخاص حقوقی (شرکت های غیر ایرانی) نیز می توانند جهت دریافت کد فراگیر مخصوص شرکت (اشخاص حقوقی) به سامانه فوق مراجعه نمایند.

امید است که راه اندازی سامانه فوق الذکر پیشبردی در تسهیل امور بانکی و اداری اتباع خارجی در ایران باشد.

افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران تسهیل شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
من و خواهرم اقامت ایران داریم ، کد فراگیر هم داریم اما هیچ بانکی حاضربه افتتاح حساب برایمان نیست