بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر : ۱۹۵۰۲۲

به گزارش بورس نیوز، مرکز آموزش کارگزاری بانک صنعت و معدن به عنوان یک نهاد مالی در بازار سرمایه برای نخستین بار اقدام به راه اندازی دوره جامع مهارت افزایی " سرمایه گذار موفق" در حوزه بازار سرمایه کرده است.

 

ویدا جناب مهابادی کارشناس برنامه ریزی آموزش کارگزاری بانک صنعت و معدن در گفت و گو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: کارگزاری بانک صنعت و معدن به عنوان یک نهاد مالی در بازار سرمایه، در راستای تکمیل فرآیندهایی که در کارگزاری صورت می گیرد، اقدام به راه اندازی یک مرکز آموزشی با نام «مدرسه سرمایه گذاری صما» کرده است. این مرکز برنامه های مختلفی از جمله ارایه دوره های آموزشی_ عمومی و تخصصی در بازار سرمایه، برگزاری سمینارهای تخصصی و گردهمایی های ماهانه، نمایش و تحلیل فیلم های مرتبط با بازار سرمایه، رونمایی و تحلیل کتاب، برگزاری نشست های تخصصی جهت ارایه پایان نامه های دانشجویی مرتبط با بازار سرمایه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و... ارایه می کند.

 

وی افزود : آن دسته از سهامداران و سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در بازار سرمایه که دانش کافی جهت سرمایه گذاری در این بازار را ندارند، می توانند از برنامه های مدرسه سرمایه گذاری "صما" استفاده کنند.

مهابادی ضمن اشاره به این مطلب که صرف آموزش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال برای سرمایه گذاری در بازار  سرمایه کافی نیست گفت: در مدرسه صما و دوره های سرمایه گذار موفق تلاش کرده ایم با برگزاری یک دوره جامع علاوه بر آموزش مبانی علم اقتصاد و آموزش تحلیل های بنیادی و تکنیکال، با روانشناسی بازار و کنترل هوش هیجانی آشنا شده و به مهارت لازم جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه دست یابند. به همین منظور دوره جامع "سرمایه گذار موفق" را طراحی و اجرا کردیم. نخستین دوره جامع آموزشی در مدرسه "صما" از ۲۰ تیر ماه و دومین دوره ۲۴ مرداد ماه برگزار شد و ثبت نام سومین دوره که از ۱۸ مهرماه آغاز می شود، در حال انجام است. این دوره شامل ۱۲ کارگاه شامل آشنایی با مفهوم سواد مالی، آشنایی با سرمایه گذاری در بازار سرمایه، آشنایی با علم اقتصاد، تجزیه و تحلیل صورت های مالی، تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، تابلوخوانی در سایت مدیریت فناوری بورس تهران، فیلترنویسی در سایت tsetmc، آشنایی با مشتقات و کاربرد آن در مدیریت ریسک، استراتژی های معاملاتی و کارگاه مالی رفتاری است. این دوره آموزشی که به نوعی آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در بازار سرمایه است، می تواند در افزایش موفقیت سرمایه گذاران و کاهش ریسک سرمایه گذاری موثر باشد. این دوره با رعایت ملاحظات استانداردهای کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه طراحی شده و کاملا استاندارد و مورد تایید سازمان بورس است. ضمن اینکه برای اولین بار یک نهاد مالی اقدام به برگزاری این دوره کرده و مالکیت فکری و معنوی این دوره در سازمان بورس و اوراق بهادار به نام کارگزاری صنعت و معدن به ثبت رسیده است.

آغاز ثبت نام دوره جامع سرمایه گذار موفق در مدرسه سرمایه گذاری «صما»/ کار نشه

وی اضافه کرد: به دانش آموختگان در مدرسه سرمایه گذاری "صما" ، هم مدرک اعطا می شود و هم تا ۲ ماه بعد از پایان دوره آموزشی، خدمات پشتیبانی ارایه خواهد شد. همچنین به منظور رفاه علاقمندان به حضور در کلاس های آموزشی، فعلا جلسات در روزهای پنجشنبه برگزار می گردد؛ ولی امکان برگزاری دوره در طول هفته نیز مهیا میباشد.مهابادی تصریح کرد: البته قبل از برگزاری دوره های آموزشی، یک جلسه توجیهی رایگان جهت تشریح سرفصل های آموزشی برگزار خواهد شد و علاقمندان با حضور در این جلسه امکان دریافت اطلاعات بیشتری خواهند داشت.

علاقمندان به ثبت نام این دوره در مدرسه سرمایه گذاری "صما" می توانند از طریق تماس با شماره ۸۸۷۷۳۲۱۴ و ۸۸۷۷۴۲۵۹ یا با مراجعه به آدرس خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ۳۴، پلاک ۴ مرکز آموزش کارگزاری بانک صنعت و معدن و یا مراجعه به سایت http://www.samatc.ir اقدام کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر