بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز خبر داد:

تسهیل سرمایه‌‌گذاری با چاشنی تقویت نظارت

سازمان بورس و اوراق بهادار یک‌نهاد ناظر بوده و در کنار کمک به تسهیل فعالیت در بازارسرمایه به دنبال حفظ موضوع‌های نظارتی نیز هست بنابراین نمی‌گذاریم این دو باهم تعارض پیدا کنند.
کد خبر : ۱۹۵۰۶۵

برنامه سازمان بورس برای تسهیل ورود به بازار / فعالان بازار در نظرخواهی شرکت کنند

سعید فلاح‌پور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: پیش‌نویس اولیه دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بر روی سایت برای نظرخواهی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: هر زمانی که تغییرات اساسی و مهمی در دستورالعمل‌ها داریم از نظرات فعالان بازار و صاحب‌نظران استفاده می‌کنیم. ازجمله دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه‌گذاری که تسهیلات خوبی در آن قرارگرفته است.

فلاح‌پور تصریح کرد: انواع صندوق‌ها به‌صورت متنوع در این دستورالعمل‌ها آمده و بحث‌های نظارتی جدید مطرح‌شده و فعالان بازار سرمایه می‌توانند با شرکت در نظرخواهی در مورد تمام بندها و تبصره‌های آن توضیح دهند.

وی با انتقاد از برخی فعالان و کارشناسان بازار سرمایه به دلیل حضور نیافتن در نظرخواهی‌های قبلی که توسط سازمان بورس اعلام‌شده است گفت: وقتی میگوییم نظرخواهی، کسی نمی‌آید یا کمتر می‌آیند اما؛ در زمان اجرا می‌گویند که موضوع چیست و تازه آن زمان در جریان موضوع قرار می‌گیرند.

معاون سازمان بورس افزود: رسانه‌ها از این نظر می‌توانید به ما کمک کنید و به‌دفعات مختلف یادآوری کنید و در همان مراحل اول ما بتوانیم نظرها را بگیریم. البته ما این را برای بورس‌ها، کانون‌های کارگزاران و نهادهای سرمایه‌گذاری ارسال کردیم که آنها هم می‌توانند از طریق روش‌های خود نظرات را بگیرند و در سایت هم قراردادیم.

وی در مورد تسهیل فعالیت در بازار سرمایه برای فعالان و علاقه‌مندان به بازار سرمایه گفت: سازمان بورس به دنبال این مهم هست و در واقع ما همیشه به دنبال سهولت کسب‌وکار هستیم. این سیاست‌گذاری کلان اقتصاد کشور است و ما هم مستثنی نیستیم.

فلاح‌پور تأکید کرد: درعین‌حال بحث‌های نظارتی از نظر سازمان بورس بسیار مهم است البته در کنار تسهیل فرایندها به دنبال تقویت مسائل نظارتی هم هستیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس:

مشکل سامانه معاملاتی حل می شود

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

جوسازی خریداران به ضرر بازار تمام شد

فلاح پور از تصمیمات جدید برای نهاد های مالی خبر داد:

تسهیل برای راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری و نهاد های مالی

معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس در گفت وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

صندوق های سرمایه گذاری، مناسب ترین ابزار برای سرمایه گذاران خرد

ارسال نظر