بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

زنگ‌خطر روبه‌روی سهم‌های ارزی

سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های وابسته به نرخ ارز و نیز وابسته به قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها، منطقی نیست. در این شرایط، سرمایه‌گذاری در سهم شرکت‌های گروه غذایی، انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۵۲۰۸

پیش بینی سمت و سوی بازارهای جهانی

به گزارش بورس‌نیوز، تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین تشدید شده و دو کشور مرتبا سعی در اعمال محدودیت‌های جدید برای هم دارند.

دولت چین اعلام کرده از ۲۵ سپتامبر تولید گندله را ۲۰ تا ۳۰درصد کاهش خواهد داد و این حجم کاهش تولید، بیش از انتظار تحلیلگران بوده و اقتصاد آمریکا نیز وضعیت بهتری ندارد و این کشور بزرگ‌ترین مشتری محصولات کشاورزی خود را از دست داده است.

اقتصاد آلمان نیز در حال ورود به فاز رکودی است و اتحادیه اروپا نگران خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا است. در مجموع ریسک بازارهای جهانی افزایش یافته و چشم انداز قیمت کامودیتی ها مثبت نیست.

عبداله رحیم لوی بنیس کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس‌نیوز در پیش‌بینی وضعیت بازارهای جهانی بیان کرد: به نظر می رسد رکود در انتظار بازارهای جهانی بوده و علایم و شواهد نیز گویای همین اتفاق بوده بنابراین کاهش قیمت‌های جهانی نفت و فلزات اساسی و در مقابل، افزایش قیمت فلزات گرانبها محتمل است.

قیمت طلا و نفت

وی افزود: تثبیت قیمت نقره در محدوده بیش از ۱۵ دلار، خوش‌بینی به لمس قیمت بالاتر از ۱۶۰۰ دلاری اونس طلا را افزایش داده است.

رحیم‌لوی بنیس گفت: قیمت نفت اما احتمالا به محدوده ۴۰ تا ۵۰ دلاری برسد و این قیمت، اتفاق خوشایندی برای اقتصاد کشورهای وابسته به درآمد نفت نخواهد بود. برای مثال عربستان بودجه خود را بر مبنای نفت ۷۰ دلاری تنظیم کرده و آمریکا هم صادرات ۳.۵ میلیون بشکه نفت را پیش بینی کرده و افت قیمت نفت در صورت رکود اقتصادی در جهان، مشکلاتی به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس بازارهای مالی تصریح کرد: همچنین افت احتمالی قیمت نفت، سودآوری صنایع و شرکت های تولیدکننده فرآورده‌های نفتی و پتروپالایشی را نیز کاهش خواهد داد.

رکود در انتظار بازارهای جهانی

رحیم لوی اضافه کرد: اگرچه بعضی تحلیلگران معتقدند با توجه به نزدیکی انتخابات در امریکا و ضرورت جلوگیری از ریزش سهام برای ترامپ، تنش‌های تجاری بین امریکا و چین بالاخره در نقطه ای متوقف شده و ظرف چند ماه آینده، طرفین جنگ تجاری با گرفتن امتیازاتی از طرف مقابل، اعلام آتش بس خواهند کرد و با این نگرش، جنگ تجاری اتفاق چندان نگران کننده ای نیست؛ اما شخصا صرف نظر از اینکه جنگ تجاری این دو کشور چه زمان پایان خواهد یافت؛ احتمال رکود و ریزش قیمت های جهانی را جدی میبینم.

غذایی ها، گزینه مناسب سرمایه گذاری

رحیم لوی در خاتمه در توصیه به سرمایه گذاران گفت: با توجه به احتمال کاهش قیمت های جهانی، سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های وابسته به نرخ ارز و نیز وابسته به قیمت های جهانی کامودیتی ها، منطقی نیست. در این شرایط، سرمایه گذاری در سهم شرکت های گروه غذایی، انتخاب مناسب تری خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تجارت اتحادیه اروپا در معرض خطر؛

نتیجه تحریم‌های ایران برای اروپا پرریسک بود

شادکامی سهامداران چرم پوش در ۵ ماهه اول سال؛

پربازده‌ترین‌ها و گران‌ترین‌ها را بشناسید

عملکرد این پتروشیمی زیر ذره‌بین رفت؛

افزایش‌فروش درسایه افت نرخ‌فروش متانول

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Sweden
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
سهام غذایی پی برایی 10-20 بخری ولی سهم ارزی پی برایی3 نخری