بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
در مجموع کل درآمد‌های ۱۱ماهه؛

«خودپرداز فروش» در درآمد ثابت ماند

آنچه از گزارش عملکرد ماهیانه مرقام آشکار بوده عدم تغییر درآمدی جدی در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال گذشته بوده و در حالی مجموع کل درآمد‌های ۱۱ ماهه ابتدایی این شرکت ۹۷۹ میلیارد ریال است.
کد خبر : ۱۹۵۲۲۶

«مرقام» در درآمد ثابت ماند

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، آنچه از گزارش عملکرد ماهیانه مرقام آشکار بوده عدم تغییر درآمدی جدی در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال گذشته بوده و در حالی مجموع کل درآمد‌های ۱۱ ماهه ابتدایی این شرکت ۹۷۹ میلیارد ریال است که در مجموع ۱۲ ماه سال مالی ۱۳۹۸، این رقم در حدود ۱.۰۸۵ میلیارد ریال بوده است.

شناسایی کردن زیان خالصی ۹۲ ریالی به ازای هر سهم در عملکرد ۹ ماهه، ثبت ۱۹۷ میلیارد ریال زیان‌انباشته در انتهای دوره ۹ ماهه، فروش تنها سه دستگاه ATM در ۱۱ ماه اخیر سال مالی ۱۳۹۸ و ...، همه خبر از شرایط نامطلوب و نگران‌کننده این شرکت دارند.

«مرقام» در درآمد ثابت ماند

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، عملا تنها جریان مالی تزریق شده در ماه‌های گذشته از محل درآمد‌های حاصل از خدمات نرم‌افزاری و پشتیبانی بوده است، به نحوی که تعداد فروش خودپرداز که از حاشیه سودی در سال‌های قبل برخوردار بوده از تعداد ۵۹۶ عدد در سال مالی قبل به ۳ عدد در ۱۱ ماه نخست سال مالی ۱۳۹۸ تقلیل یافته است.

از نکات قابل ذکر در عملکرد ماهانه منتشر شده این شرکت می‌توان به شناسایی درآمدی ۵۴.۸۴۳ میلیون ریالی از محل فروش تجهیزات خودپرداز و یارانه اشاره کرد که این موضوع از مهمترین دلایل پوشش نسبتا مناسب فروش این شرکت در مرداد ماه است.

در مجموع مجموع مبالغ فروش و خدمات شرکت در مرداد ماه سال جاری معادل ۱۲۸.۵ میلیارد ریال بوده که با توجه به درآمد‌های ۷۱۴ میلیارد ریالی ۹ ماهه نخست امسال، پوشش مطلوبی به نظر می‌رسد. فروش ۹۷۹ میلیارد ریالی ۱۱ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با ۱۰۸۵ میلیارد ریال فروش سال گذشته و همچنین کاهش نرخ حاشیه سود عملیاتی خدمات شرکت، عملکردی ضعیف محسوب می‌شود که با احتمال زیاد منجر به شناسایی زیان خالص در انتهای سال خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر