بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
در ماه گذشته این غلتک‌ساز ثبت کرد؛

ثبت فروش ۲۰۳ میلیارد ریالی این چدن‌ساز

شرکت تولیدی چدن‌سازان در حالی در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ موفق به ثبت فروشی ۲۰۳ میلیارد ریالی شد که در ۳ ماهه نخست سال ۵۹۱ میلیارد ریال درآمد‌های ناشی از فروش محصولات را محقق کرده بود.
کد خبر : ۱۹۵۲۳۵

ثبت فروش 203میلیارد ریالی «چدن»

طبه گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از افزایش چشمگیر نرخ‌های محصولات شرکت چدن‌سازان در سال مالی ۱۳۹۷ و تحقق سود خالص بیش از ۹۵۱ میلیارد ریالی، عملکرد ماهیانه این شرکت در مرداد نشان از تثبیت و ادامه روند متعادل این شرکت در سال جاری دارد.

همانگونه که در جدول مشاهده می‌شود نرخ‌های محصولات اصلی شرکت اعم از غلتک و بوش‌های تولیدی در مرداد ماه روند صعودی را به ثبت رسانده‌اند.

ثبت فروش 203میلیارد ریالی «چدن»

شرکت تولیدی چدن‌سازان در حالی در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ موفق به ثبت فروشی ۲۰۳ میلیارد ریالی شد که در ۳ ماهه نخست سال ۵۹۱ میلیارد ریال درآمد‌های ناشی از فروش محصولات را محقق کرده بود.

ثبت فروش 203میلیارد ریالی «چدن»

مجموع کل درآمد‌های عملیاتی تحقق یافته این شرکت در انتهای مرداد ماه سال جاری به ۱.۰۰۴ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با درآمد‌های ۷۹۰ میلیارد ریالی سال ۱۳۹۷، پوششی مناسب محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سهامداران این چدن‌ساز نکته‌ای را فراموش نکنند؛

سود غیرعملیاتی عامل رشد سود خالص "چدن"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
چون سازان یکی از بنیادی ترین سهام بورس هست. تقریبا بالای ۹۰ درصد غلتک های مورد نیاز صنعت مورد از طرف شرکت چدن سازان تامین می شود. در زمینه غلتک های فوق سنگین هم تقریبا انحصار بازار در دست چدن سازان هست. چدن سازان توانایی صادرات به سایر کشورها را داشته و اخیرا یک قرارداد آزمایشی با امارات استیل بسته است. به رغم محدودیت ها صادرات و ارزآوری شرکت ادامه دارد. شرکت یک شرکت دانش بنیان محسوب می شود. چودن سازان یک بزند خوشنام و معتبر در بازار داخل و خارج هست. سود انباشته شرکت ۷۵ میلیارد تومان و سرمایه ثبتی شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان هست. با عرضه ۲۲ درصد از فسازان هم حدود ۶۰ میلیارد تومان به حساب شرکت واریز شده است. وضعیت نقدینگی شرکت فوق العاده است و سود سهام ۱۰ روز پس از مجمع پرداخت شد. چدن سازان به دانش فنی تولید غلتک جدید از غلتک مستعمل داشته که ضمن کاهش ریسک مواد اولیه به کاهش هزینه ها می انجامد. چدن سازان سرمایه گذاری کلان در تامین ماشین آلات تراش و فرز و تست غیر مخرب از اروپا با هدف کاهش گلوگاه ها و تسریع در تامین سفارش ها داشته است. شرکت در حال گسترش سبد محصولات هست. مهم تر از همه باید به استقرار سیستم بهای تمام شده در شرکت اشاره کرد که نشان از دیدگاه مدیران شرکت به کنترل هزینه ها هست.
رشد سه برابری فروش ۵ ماهه نخست ۹۸ به درآمد ۵ ماهه نخست ۹۷ هم گویای دیسیپلین مالی و فنی و مدیریتی شرکت است.