بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
فعال صنعت ساختمان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

مسکن ارزان نمی شود / افزایش عرضه، راهکار کاهش قیمت نیست

روند فعلی عرضه برای پاسخ به نیاز بازار مسکن کافی است و ضمنا افزایش عرضه مسکن، به دلیل افزایش بهای تمام شده ساخت و بازده مورد انتظار سازندگان، به کاهش قیمت ها منجر نخواهد شد.
کد خبر : ۱۹۵۴۵۲

قیمت مسکن ارزان نمی شود / افزایش عرضه، راهکار کاهش قیمت مسکن نیست

به گزارش بورس نیوز، بازار مسکن بعد از یک پرش خیره‌کننده مدتی است که وارد فاز رکودی شده و افت حجم معاملات، قیمت ها را نیز نزولی کرده است.
به اعتقاد برخی کارشناسان حوزه مسکن، عرضه مسکن در سال های اخیر وضعیت مطلوبی نداشته و برای کاهش قیمت ها، می بایست عرضه را تقویت کرد.

علیرضا سرحدی عضو انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: مشکلات بازار مسکن ناشی از کمبود عرضه نبوده و اگر قیمت املاک مسکونی در ۲سال اخیر افزایش داشته، به دلیل خروج نقدینگی از بانک و ورود سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار مسکن بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به ضعف قدرت خریدار، قیمت ها کمی تعدیل شد؛ اما با در نظر گرفتن تجربیات قبلی، انتظار کاهش قیمت مسکن نمی رود کمااینکه با افزایش نرخ ارز قیمت بسیاری از کالاها و خدمات افزایش یافت، ولی بعد از کاهش نرخ ارز، کالایی ارزان نشد. قیمت مسکن هم ارزان نخواهد شد؛ مگر آنکه بعضی فروشندگان به دلیل نیاز به نقدینگی، راضی به فروش ملک خود با قیمت کمتر شوند.

این فعال بازار مسکن اضافه کرد: بحران بازار مسکن تحت تاثیر بحران در برخی دیگر از حوزه ها بوده و بهبود وضعیت در گرو رفع مشکلات در حوزه های کلان و بهبود اوضاع اقتصادی کشور است.

سرحدی افزود: نمی‌توان به صورت دستوری عرضه مسکن را افزایش داد و سازندگان مسکن با توجه به کشش بازار، اقدام به عرضه می‌کنند؛ بازار مسکن مشکل کمبود عرضه ندارد و به هر حال هر خانوار بر اساس شرایط مالی خود، مسکنی برای سکونت تهیه کرده است.

این فعال بازار خاطرنشان کرد: همین روند عرضه برای پاسخ به نیاز بازار مسکن کافی بوده و ضمنا افزایش عرضه مسکن، به دلیل افزایش بهای تمام شده ساخت و بازده مورد انتظار سازندگان، به کاهش قیمت‌ها منجر نخواهد شد. برنامه های دولت برای عرضه مسکن نیز اثری در کاهش مشکلات بازار مسکن ندارد و شاهد بودیم طرح مسکن مهر با گذشت سال ها از آغاز ساخت و ساز، هنوز با مشکلاتی مواجه است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

اجاره غیرقانونی و ساعتی مسکن

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

اجاره غیرقانونی و ساعتی مسکن

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
این صعنت ساختمان هم مثل خودرو و سکه تا یکی دو تا رو اعدام نکنن و چند نفر و دستگیر نکنن حرف خودشونو میزنن اقتصاد ما به زور درست میشه و عادت کرده خودرو و ارز هم از حرفهای الکی زیاد میزدن نوبتی هم باشه نوبت ساختمونه که بی رویه بالا رفته و از این ببعد باید پس بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
همچین که یکی دو تا شون اعدام شن و چند تای رو هم محاکمه کنن می فهمن ملک هم ارزن میشه مثل ارز و خودرو و غیره اونها هم برای رانت خودشون میگفتن هیچی ارزون نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
مسکن حداقل 40% حباب داره خریداران مسکن در این قیمتها نقره داغ خواهند شد و فروشندگان در صورت عدم کاهش قیمتها تا 40% باید چندین سال در مارکت حضور داشته باشند که این فریز سرمایه خود نوعی ضرر است زیرا حداقل کاری که میتوان کرد گذاشتن پول در بانک و گرفتن سالانه 20% سود خالص است
N66
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
با این اوضاع واقعا میخواستین قیمتارو بیارین پایین راهکار زیاد بود واقعا نمیخوایین بیاد پایین چون بیشتر سرمایه دارا و مالکان وصلن....به بچه های بالا

واقعا میخوایین قیمت مسکن بیاد پایین به خونه های خالی مالیات ۲ برابر ببندن اونوقت دیگه خونه کالای سرمایه ای نمیشه که به نفر ۲۰ واحد اپارتمان داشته باشه و یه نفر ۱دونه هم نداشته باشه