بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حمایت از مقررات جدید بازار پایه

اجرای مقررات جدید اگر چه اقدام کاملا مناسبی است، ولی دیر انجام شد و در نتیجه این تاخیر، بسیاری از سهم های بازار پایه رشدهای شارپ کردند و سهامداران زیادی را در دام خود گرفتار کردند.
کد خبر : ۱۹۵۴۹۹

به گزارش بورس نیوز، تغییر مقررات بازار پایه بحث داغ این روزهای بازار سرمایه است.
بازار پایه در چند ماه گذشته، محل جولان سفته بازانی بود که سهم شرکت های کوچک بازار را (که بسیاری از آنها وضعیت مناسبی هم نداشتند)، بالا می بردند و از رشدها عجیب و غریب قیمت سهم ها منتفع می شدند. حالا هم همان ها که از قبل ضعف قوانین این بازار جیب خود را پر کرده اند، بر طبل اعتراض می کوبند و معتقدند زیان کرده اند. حال آنکه سوابق قیمت سهم ها نشان می دهد نه تنها زیانی نکرده اند، بلکه انتقادشان به اجرای ناگهانی مقررات جدید هم بی اساس است؛ چرا که از ماه ها قبل مسوولان در مصاحبه های خود بارها و بارها از برنامه تغییر مقررات بازار پایه سخن گفته بودند.

حمایت از مقررات جدید بازار پایه

سهم های بی بنیاد بازار در حالی جهش های خیره کننده چند صد درصدی در کارنامه عملکرد امسال خود ثبت کردند که سهم های بزرگ و ارزنده بازار اقبالی نداشتند.

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: موافق تغییر مقررات بازار پایه و اجرای قوانین جدید در این بازار هستم.

مدیر حساب‌های سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت سرمایه کیان اضافه کرد: البته انتظار می رفت مسوولان بازار سرمایه خیلی زودتر از این، فکری به حال بازار پایه کنند و اجرای مقررات جدید اگر چه اقدام کاملا مناسبی است، ولی دیر انجام شد و در نتیجه این تاخیر، بسیاری از سهم های بازار پایه رشدهای شارپ کردند و سهامداران زیادی را در دام خود گرفتار کردند.

طحانی افزود: هنوز هم برای سهم های بزرگ بازار، کاری صورت نگرفته و امیدواریم با افزایش دامنه نوسان سهم های بزرگ بازار که عملکرد مطلوب و شفافی دارند، به بهبود وضعیت بازار سرمایه کمک شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
منوچهر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
هیچکس مخالف قانون نیست اشکال در خود اجرای قانون است مگر شما نبودید بازارپایه درست کردیدچرا قبل ازاینکه مردم بیان سرمایه گزاری کنند اقدام به اصلاح ان نکردیدچرا از اعتماد مردم سواستفاده کردید چرا مردم را به خاک سیاه نشوندید کسانیکه دست به این کار کردند باید در برابر قانون جوابگو باشند مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید اعلام کرده بودند باید جوابگو باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
لطفا تغییرات قیمت بسویچ را در سال جدید نگاه کن در این 5 ماه فقط 8 روز منفی خورده انجا هم سفته بازی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
در هر بازاری سفته بازی هست این مدیر است که با خلاقیت خود سفته بازی را کاهش می دهد راستی شرکتی که از نحلال به سود دهی رسیده فروشش نسبت به سال گذشته هزاران درصد رشد کرده سود ناخالص ش از منفی17 به 40 درصد رسیده ماهانه فروش 60 میلیارد تومان شده سهم بی بنیادی است یا سهمی که 50 سال است بیت المال و بانک را یدک کشیده و از هزاران رانت دولتی استفاده نموده تا فرغون بسازد بی بنیاد است؟ کمی انصاف بهتر است
در ضمن ما با قنون مخالف نیستیم با چگونگی اجرا مخالفیم اول گفته بودن تدریجی خواهد بود ولی یک دفعه برای همه گذاشتند
راستی ضرر کسی که 900 خریده را باید چه کسی بدهد؟
حسن ی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
همتون با رانت بالا فروختین حالا از این قوانین دارین حمایت میکنین....
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
تغییرات بازار پایه بورس کمر سهامداران خردرا خرد میکند کسانی پس اندازواندوخته خودراازسالهای قبل به این بازارروانه کرده بودندبه این امید که بعد از سالها سود ببرندامروز که فرابورس داشت رونقی خوب بگیردبااین اقدام مسئولین فرابورس دیگه داغون میشند