بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بورس، نیازمند سازوکار بازارگردانی / دستورالعمل اصلاحات بازار پایه منطقی است

کارشناس بازارسرمایه گفت: براساس معیار‌ها و ضوابط فرابورس، عملکرد سکاندار این شرکت مقبول و شایسته تقدیر بوده و تصمیمات اتخاذ شده برای بازارپایه نیز منطبق با منطق و در راستای کاهش ریسک سرمایه گذاری اتخاذ شده و تاثیرات مثبتی را برای بازار به همراه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۵۵۰۲

فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک دی به خبرنگار بورس نیوز گفت: تاکنون سیاست‌های تعیین شده توسط مدیرعامل فرابورس این شرکت را به نهادی چابک تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل جوان فرابورس بسیار پرتوان و با انرژی است، افزود: تاکنون شرکت فرابورس حتی با وجود حمایت‌های سازمان بورس تعامل خود را با فعالان بازار حفظ کرده و تصمیمات خودرا براساس اصول تعیین شده توسط تصمیم گیرندگان بازارسرمایه اعمال کرده است.

آقابزرگی با اشاره به اینکه نباید عملکرد مدیرعامل فر ابورس صرفا باتوجه به دستورالعمل منتشرشده برای بازار پایه، سنجیده شود، ادامه داد: براساس معیار‌ها و ضوابط فرابورس، عملکرد سکاندار این شرکت مقبول و شایسته تقدیر بوده و تصمیمات اتخاذ شده برای بازارپایه نیز منطبق با منطق و در راستای کاهش ریسک سرمایه گذاری اتخاذ شده و تاثیرات مثبتی را برای بازار به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: فرابورس و سازمان بورس باید درآینده‌ای نزدیک نسبت به حذف دامنه نوسانات قیمت برای کلیه سهام‌ها تصمیماتی را اتخاذ کنند.

کارشناس بازارسرمایه افزود: ایجاد سازوکار بازارگردانی و افزایش سهام شناور شرکت‌ها نیز از دیگر مسائلی بوده که نهاد‌های مرتبط باید تصمیم گیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند که به تبع آن به صورت هوشمند نظام بازارگردانی و ایجاد تعادل نیز در بازار فعال شود.

آقابزرگی با اشاره به اینکه وجود هرگونه محدودیت در بورس و فرابورس نوعی نقیصه محسوب می‌شود، گفت: در شرایط فعلی به دلیل وجود مجموعه ای‌ها از محدودیت هامی توان گفت رویه فعلی شرکت فرابورس صحیح است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر