بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تر و خشک را با هم نسوزانید

کاهش دامنه نوسان سهم های بازار پایه، تصمیم درستی است؛ اما سوال اینجا است که چرا اجازه دادند سهم های بازار پایه در این حد رشد کنند
کد خبر : ۱۹۵۵۰۴

تر و خشک را با هم نسوزانید

به گزارش بورس نیوز، تغییر مقررات بازار پایه و اعمال برخی محدودیت ها اگرچه به مذاق برخی خوش نیامده؛ ولی اکثر فعالان و کارشناسان بازار سرمایه از مدت ها پیش بابت وضعیت بازار پایه گلایه داشتند و معتقد بودند جلوی رشد غیر منطقی سهم های کوچک این بازار باید گرفته شود.

احسان پیران کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: بهتر بود مقررات جدید بازار پایه ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می شد و کل بازار سرمایه با اجرای ناگهانی مقررات جدید دچار التهاب نمی شد.

وی افزود: مشکل اصلی بازار پایه، عدم شفافیت اطلاعات است و معتقدم بسیاری از سهامداران از سر ناآگاهی در مورد وضعیت شرکت ها، وارد بازی سهم های بازار پایه شده اند. کاهش دامنه نوسان سهم های بازار پایه، تصمیم درستی است؛ اما سوال اینجا است که چرا اجازه دادند سهم های بازار پایه در این حد رشد کنند و به ناگهان تصمیم به اجرای مقررات جدید و اعمال محدودیت گرفتند؟ باید قبل از آنکه سهم ها تا این حد رشد کند، دامنه نوسان شرکت های مشکل دار را کاهش می دادند و ضمنا نمی توان تمامی سهم های بازار پایه را با یک چوب زد. بعضی سهم های بازار پایه، مشکلی ندارند و نباید به آتش سهم شرکت های بی بنیادی که بی دلیل رشد کرده، بسوزند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره فرابورس ایران در گفت وگو با بورس نیوز؛

اصلاح بازار پایه، درخواست فعالان بازار سرمایه بود

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز:

عده‌ای در مسیر خارج‌کردن اهداف بازارپایه‌اند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
یقفق
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
این اکثر کارشناسان چند نفرن. نام ببر
جواد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
40 تومن ضرر کردم
فاضل نجفی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
سلام
80% سهم های من از بازار فرابورس بود که این روز ها جز شرمندگی در مقابل خانواده ام هیچ حرفی برای زدن ندارم، من ادم صبور و معتقد به رشد و سهامداری هستم اما این تصمیم و اجرای عجولانه شما با توجه به گفته خود مسئولان بورس که سهامداران بازار پایه حقیقی هستند! پول اکثریت حقیقی ها را به ضرر انداخت، حال تا این بازار جای خود را محکم به وضعیت اولیه برگردد چیزی برای این سهامداران ندارد، ماه ها باید صبر کنیم برای همین چند روز هیجانی!
امیدوارم مسئولین بدانند که چه بر سر حقیقی ها آوردند، این قوانین خوب بود اما نه با اجرای هیجانی و عجولانه
روز خوش