بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
پس از بازارهای طلا، دلار و مسکن، بازار سهام محل بعدی مهاجرت جریان نقدینگی شد.
کد خبر : ۱۹۵۵۲۸

روزهایی طلایی سرمایه گذاری در بورس

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص کل بورس از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ کم کم وارد فاز صعودی شد و تاکنون (شهریور ماه ۱۳۹۸) توانسته است حدود ۲۰۰ درصد بازدهی را  ثبت کند؛ این جذابیت بازدهی زمینه ساز حضور سرمایه گذاران بیشتری نسبت به سال های پیش در بازار سهام شده است، به گونه ای که اعلام شد در شهریور ماه سال جاری صدور کدهای سهامداری از مرز ۱۱ میلیون گذشت.

همزمان با افزایش جایگاه بازار سهام در سرمایه گذاری عموم جامعه طی روزها و ماه های اخیر، اصطلاح سبد اختصاصی یا سبدگردانی اختصاصی زیاد شنیده می شود؛ اما اهمیت این اصصلاح در بازار سهام به کجا بر می گردد؟

 طی سال های پیشین به موازات شکست بخشی از سهامداران بورسی که به طور مستقیم در این بازار سرمایه گذاری کرده بودند، اصطلاح سبدگردانی اختصاصی بیش از پیش متداول شد تا نشان دهد که ورود به بازار سهام نیازمند دانش، تخصص و وقت کافی است. رقابت بالا و گسترش موضوع تحلیلگری در بازار سرمایه لزوم توجه به سبدگردانی اختصاصی را در بازار افزایش داد و سازمان بورس و اوراق بهادار از سال ۱۳۹۰ جهت تخصصی کردن این حوزه، تصمیم به اعطای مجوز تاسیس شرکت های سبدگردان با تعیین وظایف و قوانین و مقررات ویژه گرفت.

 

هم اکنون ۲۲ شرکت سبدگردان در بازار سهام فعال است که با دو خدمت "سبدگردانی اختصاصی" و "صندوق های سرمایه گذاری" به ارائه خدمات مالی و مدیریت دارایی افراد حقیقی و حقوقی می پردازند. این شرکت ها با تیم تحلیلی خبره  به وظیفه مدیریت حرفه دارایی اشخاص اعم از سهام، اوراق با درآمد ثابت و ... اشتغال دارند. 

بی شک عملکرد این شرکت ها طی سال های فعالیت، بهترین و واقعی ترین معیار برای سپردن دارایی ها جهت مدیریت حرفه ای آن است. سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر به صورت سالانه گزارش هایی از عملکرد این شرکت ها ارائه می دهد که می تواند راهنمای مناسبی برای سرمایه گذاران و علاقمندان به سبدگردانی اختصاصی باشد.

شرکت سبدگردان آسمان به عنوان پربازده ترین شرکت مدیریت دارایی طی نزدیک به ۸ سال فعالیت، توانسته است خود را به عنوان یکی از پراتکاترین سبدگردان های کشور مطرح کند. این شرکت،۶ سال در مدیریت سبدهای اختصاصی  و ۸ سال در مدیریت صندوق های سرمایه گذاری تجربه دارد.

روزهایی طلایی سرمایه گذاری در بورس

 

بازده 112 درصدی یکساله

طبق گزارش های اعلامی سازمان بورس و اوراق بهادار برای سال های ۱۳۹۳-۱۳۹۶، شرکت سبدگردان آسمان توانسته است رتبه دوم کسب بازدهی شرکت های سبدگردان را طی  ۳ سال متوالی 1393، 1394 و 1395 به خود اختصاص دهد و در سال ۱۳۹۶ نیز رتبه چهارم کسب بازدهی را نصیب خود کند.

این شرکت سال ۱۳۹۷ را در حالی با بازدهی ۴۸ درصد به پایان رساند که هنوز گزارش رتبه بندی سازمان بورس و اوراق بهادار برای این سال اعلام نشده است.

سبدگردانی اختصاصی سبدگردان آسمان همچنین طی پنج ماه ابتدایی سال 1398 در حالی توانست بازدهی 53 درصدی را ثبت کند که بازدهی شاخص کل بورس معادل 49 درصد است و اغلب بازارهای موازی در محدوده منفی کسب بازدهی هستند.

سبدگردان آسمان طی سال منتهی به ۳۱ مردادماه ۱۳۹۸ نیز درحالی بازدهی ۱۱۲ درصد را در بخش سبدگردانی اختصاصی ثبت کرد که در این دوره شاخص کل بورس بازدهی ۹۴ درصدی را نشان می دهد و دیگر بازارهای مالی نیز در مقایسه دارای بازدهی قابل توجهی نیستند.

روزهایی طلایی سرمایه گذاری در بورس

سبدگردانی اختصاصی سبدگردان آسمان همچنین طی 5 ماه ابتدایی سال 1398 در حالی توانست بازدهی 53 درصدی را ثبت کند که بازدهی شاخص کل بورس معادل 49 درصد است.

جهت راهنمایی سرمایه گذاری در بورس و صندوق های سرمایه گذاری با ما تماس بگیرید

تلفن: ۴۱۷۹۳۰۰۰ 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر