بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

دلار با نمک سیاست، سرمایه‌ها را به بورس کشاند

با توجه به کاهش قیمت دلار و دورنمای مثبت سیاسی که طی چند وقت اخیر اتفاق افتاده، دارندگان سکه، ارز و برخی مقیمان خارج از کشور، اقدام به تبدیل پول خود به ریال و ورود این ریال به بازار سرمایه کرده‌اند.
کد خبر : ۱۹۵۵۵۲

قیمت دلار و اخبار سیاسی سرمایه‌ها را به بورس کشاند

علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوا نوین به بورس نیوز گفت: طبق پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته بود، ماه مرداد که زمان خوبی برای بازار سرمایه نیست و سهم‌ها روندی خنثی دارند، سپری شد. در شهریورماه، با توجه به گزارش شرکت‌ها که اغلب خوب و مناسب بود، جریان ورود پول به بازار سرمایه تشدید می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: طی چند روز اخیر شاهد ورود نقدینگی از فضایی خارج از بازار سرمایه بودیم. با بررسی‌های صورت گرفته و مشورت با سایر کارگزاری‌ها، آمار افرادی که اقدام به ورود پول‌های جدید به بورس می‌کنند افزایش‌یافته است.

قدرتی به دلایل ورود این نقدینگی‌ها اشاره کرد و افزود: بازار‌های موازی مانند طلا، ارز و مسکن به رکودی جدی رسیده‌اند و برخی سرمایه‌ها از این سمت به بازار سرمایه تزریق می‌شود؛ از سوی دیگر، با توجه به کاهش قیمت دلار و دورنمای مثبت سیاسی که طی چند وقت اخیر اتفاق افتاده، دارندگان سکه، ارز و برخی از مقیمان خارج از کشور اقدام به تبدیل پول خود به ریال و ورود این ریال به بازار سرمایه کرده‌اند.

مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در پایان عنوان کرد: فرصت و فضای پیش‌آمده، برای جذب نقدینگی در بازار سرمایه بسیار ایده ال بوده و نسبت حقیقی و حقوقی به نفع خریداران حقیقی است. همچنین ورود پول به سهم‌های بزرگ و پر پتانسیل نظر معدنی‌ها و فلزی‌ها نشان‌دهنده میل سرمایه‌ها به سمت سهام بزرگ است که نویدبخش خوبی برای بازار خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر