بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
پیگیری بورس‌نیوز در خصوص اختلال در سیستم معاملات آنلاین برخی کارگزاری‌ها؛

مدیرعامل کارگزاری فارابی: در جلسه هستم ...

مدیرعامل کارگزاری فارابی در جواب پیگیری خبرنگار بورس نیوز در خصوص اختلال های پیش آمده در سامانه معاملات آنلاین این شرکت به گفتن جمله "عذرخواهی می کنم، جلسه هستم" اکتفا کرد.
کد خبر : ۱۹۵۶۴۴
نویسنده :
نویسنده خبر: 120547

به گزارش بورس نیوز، امروز نیز شاهد عرضه اولیه ای دیگر از سوی فرابورس بودیم. در این میان، موضوع تکراری در روزهای عرضه اولیه، اختلال در سامانه معاملات آنلاین شرکت ها است که موجب شد سهامداران در ثبت سفارش های خرید و فروش خود با مشکل اساسی مواجه شوند. این امر موجی از اعتراض را در میان اهالی بازار سرمایه برانگیخت اما پیگیری ها انجام شده توسط خبرنگار بورس نیوز به در بسته عذرخواهی خورد.

گویا اغلب کارگزاری هایی که نرم افزار رایان هم افزا (اکسیر) را بر روی سامانه معاملات آنلاین خود داشتند، با اختلال مواجه شده‎اند.

این اختلال بیش از همه برای سهامداران بازار پایه مشکل ساز شد؛ چرا که امروز آخرین روزی بود که سهامداران این بازار می توانستند نسبت به خرید یا فروش سهام خود اقدام کنند و نمادهای این بازار تا روز 25 شهریور ماه بسته خواهند شد.

بنابراین، اندک فشار ناشی از تقاضا برای خرید عرضه اولیه، سیستم های معاملاتی را به مخاطره انداخت و در این بین، سهامداران به خصوص بازار پایه ای ها به دردسر افتادند.

در شرایطی که بسترهای معاملاتی هنوز به‌روز نیستند و با اندک فشار تقاضا به مشکل برمی‎خورند، آیا بهتر نبود زمان ثبت سفارش برای عرضه اولیه به ساعات پس از بازار موکول می شد؟

 

مدیرعامل کارگزاری فارابی جلسه را به دغدغه سهامداران ترجیح داد

رحمان بابازاده مدیرعامل کارگزاری فارابی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی اختلال در پایگاه اینترنتی این شرکت، گفت: عذرخواهی می کنم بنده در جلسه هستم.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

پیشنهادی که از ریسک اختلال نمی‌کاهد!

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

پیشنهادی که از ریسک اختلال نمی‌کاهد!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
جناب مدیره کارگزاری شما زدید کارگزاره نمونه سال ۹۷ پ چطور این مشکل پیش اومده و یکمیم به پشتیبانی کارگزاریتون اعلام کنید جوابگوی تلفن ها باشن دو هفته هر روز با شماره ۱۵۶۱ در حال تماس بودم پاسخگو نبودن یکم بیشتر مدیریت کن بر مجموعت حق با مشتریه همه جا لطفا مشتری مداری سر لوحه قرار بدید نه فقط منافع امیدوارم در جهت مشتری مداری قدم بردارید
کارگزاری فارابی
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
دوست عزیز ممنون از انتقادتان، در مورد کارگزار نمونه این مشکل به وجود آمده یک مشکل فنی بوده و ارتباطی به کراگزار برتر بودن یا نبودن ندارد و ممکن است برای هر کارگزاری اتفاق بیافتد. متاسفانه در زمان مشکل فنی حجم تماس ها خیلی بالا بوده و همین موضوع باعت شلوغی خطوط می شود، از اینکه نتوانسته اید با پشتیبان ها ارتباط بگیرید عذر خواهی می کنیم، در مورد عرضه اولیه رنیک هم کارگزاری فارابی در ارتباط با تمام کسانی که دچار ضرر شده اند جبران خسارت خواهد کرد.
سعید
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
واقعا کارگذاری فارابی بیخودترین کارگذاریه، همش هنگ مخصوصا الان ازتاریخ ۱۵/۱۱_26/11 امروز ،ملت چه گناهی کردن بنده خودم کلی ضرر کردم نتونستم سهمیو جایی که میخوام بفروشم وصف فروش شدواز اونور نتونستم بخرم صف خرید شد،وقتی نمیتونید جوابگو باشید ثبت نام نکنید
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
واقعا با اینهمه جلسه ایی که برگزار میکنند تا حالا چه نتیجه ایی جز ویرانی و غارت زندگی مردم برای سهامداران در بر داشته؟
کارگزاری فارابی
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
دوست عزیز مشکل به وجود آمده یک مشکل فنی بوده و بابت این موضوع عذر خواهی می کنیم، یک مشکل فنی که ناخواسته به وجود آمده غارت زندگی مردم نمی باشد، چون سود کارگزاری در این است که شما معامله کنید پس وقتی سامانه خراب می شود خود کارگزاری بیشتر از همه ضرر می بیند. در مورد عرضه اولیه رنیک هم کارگزاری برای کاسنی که ضرر دیده اند جبران خسارت خواهد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
جالبه روز سه شنبه هفته قبل دقيقا قبل از اعلام قوانين بازار پايه به طرز مشكوكي سامانه معاملات قطع ميشه و افراد داراي رانت در صف و پيك قيمتي سهماي بازار پايه رو به يه عده از همه جا بي خبر فروختند. بايد در اين خصوص شكايت بشه تا ببينن چه كدها و چه افرادي با رانت اطلاعاتي اين كارو كردن.
بنده شخصا از مراجع مربوطه پيگير شكايت خودم هستم
کارگزاری فارابی
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
دوست عزیز مشکل به وجود آمده یک مشکل فنی بوده و هیچ قطعی مشکوکی نیست، مگر کل بازار بورس دست کارگزاری فارابی می باشد؟ کسانی که بخواهند معامله کنند از طریق کارگزاری های دیگر نیز می توانند. در مورد مشکل به وجود آمده عذر خواهیم
البرز قربانپور
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
خیلی جالب بود کارگزاری بانک تجارت هم مشکل داشت و هیچگونه پاسخگویی هم انجام نمیدادن اخرش با قسمت فناوری اطلاعاتشون تماس گرفتم طرف گفت تونستم برای خودم بخرم مشکلی نداره اخر بازار هم که بالاخره تونستم با بخش معاملات تماس بگیرم گفت اره قطعه همین که هست هیچ عذرخواهی هم انجام نشد مشکل هم انداخت گردن بورس در حالی که سایر کارگزاریها مشکلی نداشتن
کارگزاری فارابی
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
دوست عزیز اگر در کارگزاری فارابی اکانت دارید و برایتان روز عرضه اولیه مشکل به وجود آمده عذر خواهیم، کارگزاری فارابی نسبت تمام کسانی که قادر به خرید عرضه رنیک نشده اند جبران خسارت خواهد کرد.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
چه وضعشه. اول که ثبت نمیشد خطا نمیداد. بعدشم کلن از دسترس خارج شد.
من مقصرم یا کارگزاری فارابی؟ من نتونستم عرضه اولیه رنیک بگیرم. کی باید پاسخگوی من باشه؟ عذرخواهی بشه بگن دفعه بعدی مشکل پیش نمیاد فایده نداره.
باید جبران خسارت بشه. باید به کسایی که جاموندن عرضه اولیه رنیک اختصاص بدن
کارگزاری فارابی
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
دوست عزیز شما مقصر نیستید، مشکل فنی از جانب فارابی بود و ضمن عذر خواهی، کارگزاری فارابی به تمام کسانی که نتوانسته اند عرضه رنیک را بخرند جبران خسارت خواهد کرد، در این باره با 1561 داخلی 1 تماس بگیرید.
علی بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۷
امروز اول وقت تعدادی سهام را فروختم به این امید که مقداری از سهام بازار پایه بخرم تا میانگین کم کنم. متأسفانه سایت کارگزاری تا 12:30 مختل شد و به هیچ‌وجه امکان ورود به سیستم را نداشتم.
این چندمین باریست که اختلال سامانه معاملات کارگزاری فارابی باعث ضرر و زیان ما شده است. تلفنهای پشتیبانی هم پاسخگو نبودند. جالب اینجاست که تمام این ضرر و زیان بخاطر 123هزار تومان سهم رنیک بود که با وجود اینکه ثبت سفارش را زودتر انجام داده بودیم ولی به سهامدارانی که مشتری فارابی بودند تخصیص داده نشد! (حداقل سه کد بورسی را خبر دارم)
حضرات کارگزاری‌ها و سازمان بورس! راه ساده و بی‌هزینه "الزام ثبت سفارش آفلاین تا قبل از روز عرضه اولیه و اجرای تخصیص سهام خارج از ساعات بازار است"، راه دوم "لزوم هزینه کردن برای ارتقای سرورهاست". با این مدل عرضه اولیه سهامداران و خودتان را مسخره نکنید. به خودتون بیایید.
در آخر حتماً و قطعاً سهام خود را به کارگزاری پاسخگو و خلوت‌تر منتقل خواهم کرد.
کارگزاری فارابی
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
دوست عزیز ناراحتی شما را درک می کنیم و این نارحتی کاملا به جا می باشد، بابت این مشکل ما عذرخواهی می کنیم. متاسفانه به خاطر مشکل فنی همان روز حجم تماس ها بسیار بالا بود و اگر نتوانستید با کارشناسان ارتباط بگیرید به خاطر حجم بالای تماس ها می باشد. در مورد عرضه رنیک هم هر کدی که نتوانسته خرید کند اطلاع دهید جبران خسارت برای آن کد ها از سمت فارابی انجام خواهد شد.
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
یه مشت راهزن قرآن به دست
کارگزاری فارابی
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
دوست عزیز بابت مشکلی که به وجود آمده عذر خواهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
با سلام بنظرم به نکته بسیار جالبی اشاره کردید منم دچار ضرر و زیان شدم و اعصابم بهم ریخت
بنظرم اینکار عمدی هستش و پشت چنین برنامه هایی در مواقع خاص اهداف پنهانی وجود دارد که میتواند از طریق دستگاههای نظارتی مورد پیگیری قرار گیرد
کارگزاری فارابی
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
دوست عزیز این مشکل به وجود آمده یک مشکل فنی بوده و ممکن است برای هر کارگزاری اتفاق بیافتد، در مورد عرضه اولیه رنیک هم کارگزاری فارابی در ارتباط با تمام کسانی که دچار ضرر شده اند جبران خسارت خواهد کرد.
نرگس دلیرخو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
با سلام ما برای عرضه اولیه بجهرم مبلغ از قبل به حساب کارگزاریم ریختم ولی روز عرضه اولیه ۲۵۰۰۰۰۰تومان من که تاییدیه آن نیزامده بود وقتی خاستم خرید انجام بدهم قدرت خرید صفر بود وهم عرضه اولیه بجرم بهیچ وجه و روشی نتوانستم بخرم وهیچ پشتیبانی از طرف کارگزاری پاسخگو نبود وحق من به همین راحای پامال شد الانم هرروز به محض ورودقدرت خریدم صفر است و باید ساعتها پیگیر شوم وپشت خط ۱۵۶۱با کلی هزینه مکالمه منتظر بمانم تا به اپراتور وصل شوم و متاسفانه روزهای بعد هم همین مشکل را دارم واقعا دلسرد شدم از کارگزاری و پاسخدهی و حل مشکلم لطفا مشکل را به ما توضیح دهید و برطرف کنید چون واقعا مستاصل شدم
االف. عادل
Netherlands
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
منم هرچقدر تلاش کردم نتونستم بجهرم بخرم.نه تماس کسی پاسخگو بود نه دستمون بجایی میرسید
چند نفر دوستان رو هم پیگیر شدم گفتن تو فارابی اکثراا نتونستن بخرن.
حتی باز خدارو شکر ما مشکلات جانبی فارابی نداریم.هر روز قدرت خریدشون تغیر میکنه صفر میشه ساعتهااا پیگیر میشن هزینه موبایل و وقت‌‌ ..باز هم واسه روز اینده موجودی صفر میشه ..
فک میکنم فارابی مدیریت بسیار ضعیفی داره .
حتمن این اب گل الود ماهیگیرانی داره ...
متاسفم
فقط همین
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
سلام من کارگزاری آگاه هم درخواست عزض اولیه دادم بعد از دو روز متوجه شدم تایید نشده .افتضااح هیچ کنترلی نیس
سعید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
یا سلام و خسته نباسید
روز چهارشنبه تاریخ98/11/16 نماد ((کلر)) عرضه اولیه شد منم همان روز ثبت سفارش کردم ولی متاسفانه الان که شنبس این نماد به من تعلق نگرفته .
به کارگزاری هم زنگ زدم اسممو یادداشت کرد گف 2روز دیگه مشخص میشه راهی هس که منو راهنمایی کنین
مهدی قربانى مطلق
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
با سلام خدمت مدیر محترم کارگزاری من یک هفته پیش تو کارگزاری شما همه کار خودم رو انجام داده و از اون روز تا امروز هنوز نام کاربری و رمز عبور من اعلام نشده هر روز هم تماس میگیرم جواب درستی به من نمیدن لطفا رسیدگی کنید
آیینه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
ساعتهاست دارم تلاش میکنم سفارش خرید عرضه اولیه ومهان بدم. اما کارگزاری فارابی معلوم نیست چه مشکلی داره. اصلا اجازه ثبت نمیده. جالبه موقع پرداخت وجه کاملا خوب کار میکنه ولی به ثبت که میرسه هییییچی. آخه چرا همه مشکلات فنی زمان عرضه اولیه اتفاق میفته؟ اگه واقعا سایت مشکل داره پس چطور میتونه وجه رو دربافت کنه. همه جا ففط بخور بخوره. سر ملت بی کلاهه که دستشون کوتاهه
علی ملکی و شهناز ملکی سوگلی تپه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
جناب مدیر فارابی، با سلام،چندمین باری است که کارگزاری فارابی سفارشاتم را بلوکه می‌کنه و امکان ویرایش نمیده و پولم رو تا آخر بازار آزاد نمیکنه و از خرید میمونم و کلی به ضررم تموم میشه ، همیشه اینجوریه ، چه کار باید بکنم ؟اگه مشکل دارید و نمی‌تونید حل کنید اعلام کنید که ما تغییر کارگزاری بدیم! دو هفته منتظر ورود به یک نماد بودم که امروز فرصت ورود داد که اونم کارگزاری حضرتعالی پولم رو بلوکه کرد و نگذاشت ویرایش کنم؟دیگه فرصت از دستم پرید!چه پاسخی دارید؟
بهادر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
سلام.امشب 19 اسفتد 98 خواستم از طریق پرداخت الکترونیکی پول واریز کنم ولی پیام اومد سیستم پرداخت غیر فعاله.علت چیه؟این هفته 2 تا عرضه اولیه هستش مشکلو برطرف کنین.من 3 عرضه اولیه اخیرو بخاطر مشکلات سیستمای شما از دست دادم
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
برای کارگزاری فارابی متاسفم از هفته گذشته که عرضه اولیه شصدف و تملت عرضه شد من درخواست زدم متاسفانه خریدی انجام نشده
زنگ زدم ۱۵۶۱اول ک مشغول بود بی صاحب سامانش بعد ک وصل شده بعداز گذشت۱ساعت خود ب خود قط میشه عرضه اولیه
زنگ میزنی دفتر نمایندگیش گوشی برنمیدار
امروزم ک عرضه اولیه ساوه، اریا، زکوثر بود همین داستان داشتم
برپدر و مادرتون لعنت
اون از نرم افزار فابیکسو
اون از سایت مزخرفتون
چ بی پدر مادری جواب سود و زیان من احمق و میده
اگ باور ندارید زنگ بزنید تا قشنگ توجیهتون کنم
بعد نماینده فارابی پیام داده زنگ بزت ۱۵۶۱مشکلتون بگو اخه بر... لعنت جوابگو نیستی
اینا حق الناسه ... اگ ما من و امثال منم احمق نباشیم ک از گرسنگی میمیرید
مشکل من اگ تا شنبه یعنی۱۳۹۸/۱۲/۲۵رفع شد ک هیچ وگرنه بحضرت عباس میرم سازمان بورس از دست کارگزاری فکستنیتون شکایت میکنم.
جبار کوچکی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
آشغال ترین کارگزاری می باشد به توان شاید بشه گفت هزار.به من که خیلی ضرر رسونده.
مهدی مرادقلی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
سلام اصلا رسیدگی نمیشه 1561 یک هفته پیگیر قفل شدن 5 کد بورسیم هستم جوابگو نیستند ومیگم با مدیر 1561 میخوام صحبت کنم میگن نمیشه شعبه هم که راحت جواب سر بالا میده الان من مشکلم را باید کجا پیگیری کنم ؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱
سلام
سامانه بانک شهر هم امروز دقیقا در زمان ثبت عرضه اولیه شستا قطع شد و تا ساعت 13که پایان زمان ثبت سفارش بود اجازه ورد به سیستم رو نمی داد
آلن هم کارگزاری تلفنش رو هم جواب نمی ده
لطفاً این مطلب رو هم پیگیری کنید
با تشکر
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
لطفا راهنمایی کنید چطوری از کارگزاری فارابی شکایت کنیم و بتونیم حقمون رو بگیریم .
ماجد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
من بیش از یک ساله که با آگاه کار میکنم و بجز سه چهار تا چند دقیقه همیشه درست و کامل کارها انجام میشه اما برای یکی از دوستان جدیدا سجام ثبت نام کردیم . اولا 8 روز طول کشید تا رمز معاملاتی پیامک کنه و ثانیا الان دو روزه که برای واریز وجه الکترونیکی یا میگه فعلا فعال نیست و یا میگه اطلاعات حساب شما به فارابی اعلام نشده است.
میخواهیم کارگزاری رو سریعا از فارابی به آگاه تغییر بدیم
سیده الناز زنگنه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
شماره ملی ۰۵۹۰۳۸۸۵۸۴

باسلام شماره حساب سیده الناز زنگنه
هیچ پولی به حسابم نیومده تاریخ ۹۹/۲/۳۱ ۲۱۰۰۰۰۰ هزار تومان
۹۹/۳/۱۲ ۹۰۰۰۰۰ هزار تومان
۹۹/۳/۱۷ ۳۵۰۰۰۰۰ هزار تومان
لطف کنید پول رو بحسابم بریزید ۲۰ روزه ۶۵۰۰۰۰۰ هزار بحسابم نیومده اگر امروز نریزید شکایت مکنم از شما ۲۰ روزه پول من پیش شماست