بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

جو ناپایدار بازار پایه به ضرر سهامداران

بحث بازار پایه توافقی نشان داد که جوی بیش نبود اما، سازمان می‌توانست به نحو بهتری به اطلاع‌رسانی بپردازد که شوک بازار به سهامداران وارد نشود، زیرا انتشار این خبر حدود ۳۰درصد سهامداران را متضرر کرد.
کد خبر : ۱۹۵۶۵۳

بازار پایه توافقی جوی ناپایدار ایجاد کرد/ جو ناپایدار بازار پایه به ضرر سهامداران تمام شد

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا به خبرنگار بورس نیوز گفت: طی معاملات هفته گذشته بازارسرمایه، خبر‌هایی در بازار منتشر شد که جوی مسموم را به راه انداخت که بخشی از این جو مستقیما به بازار پایه توافقی ارتباط داشت که بر حجم خریدوفروش‌ها تأثیرگذار بود، اما بالا بودن حجم خریدوفروش‌ها توانست جو منفی را خنثی کند.  
 
وی ادامه داد: بحث بازار پایه توافقی نشان داد که جوی بیش نبود اما، سازمان می‌توانست به نحو بهتری به اطلاع‌رسانی بپردازد که شوک بازار به سهامداران وارد نشود، زیرا انتشار این خبر حدود ۳۰درصد سهامداران را متضرر کرد.

شرایط سیاسی و تأثیر بر بازار 
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص شرایط سیاسی و تأثیر آن بر بازار گفت: اکثر کارشناسان منتظر شنیدن اخبار از مذاکرات صورت گرفته در اروپا هستند. 
 
وی اضافه کرد: با توجه به پایان سالی مالی برخی شرکت‌ها، شاهد حجم عرضه این شرکت‌ها در بازار هستیم که با این اتفاق به‌صورت سیستماتیک عرضه و تقاضا بالا خواهد رفت و هر خبر خوبی که از شرایط سیاسی به بازار تزریق شود و البته با چاشنی اعتمادی که در بازار ایجاد شده، باعث استقبال سرمایه‌گذاران از بورس خواهد شد و همین روند باعث بالا ماندن حجم خریدوفروش سهم‌ها شده که امری مثبت طی ارزش‌گذاری معاملات است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
با سلام، ضمن تشکر از زحمات شما، لطفا بیشتر روی قوانین غیر منطقی جدید بازار پایه متمرکز شوید، اکثر سهامدارن خرد به مرز سکته رسیده اند، با احترام و سپاس