بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

پژوهش، عامل کلیدی در رشد بیمه/کارشناسان باید تحت آموزش جهانی قرار گیرند

پرداختن به موضوعات پژوهشی که شکل کاربردی به خود می‌گیرد به نوعی در پیشرفت و به روز شدن صنعت بیمه می‌تواند نقش موثری ایفا کند،
کد خبر : ۱۹۵۸۱۷

پژوهش، عامل کلیدی در رشد بیمه/کارشناسان باید تحت آموزش جهانی قرار گیرند

به گزارش بورس نیوز،در همین رابطه رحیم مصدق، معاون طرح و توسعه و عضو هیات عامل بیمه مرکزی به گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز پرداخته که در ادامه می خوانید:
 
 جایگاه و توان داخلی صنعت بیمه را در موضوعات علمی و پژوهش محور چطور ارزیابی می‌کنید؟
 این موضوع را از ابعاد مختلف می‌توان بررسی کرد. طی دو دهه اخیر در صنعت بیمه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. ورود رشته تخصصی بیمه در دانشگاه‌ها پیش درآمدی بر بحث پژوهش و تحقیق در صنعت بیمه بود. شروع کار شخص بنده در یک واحد پژوهشی بیمه مرکزی بود، در اوایل سال ۷۰ که اهمیت پژوهش و تحقیق بر همگان روشن شد این ساختار تکمیل و تبدیل به یک مرکز تحقیقات بیمه‌ای گردید که در حال حاضر به عنوان پژوهشکده بیمه می‌شناسیم.

 ارتباط این پژوهشکده با فعالان صنعت بیمه بسیار مهم است، همچنین پرداختن به موضوعات پژوهشی که شکل کاربردی به خود می‌گیرد به نوعی در پیشرفت و به روز شدن صنعت بیمه می‌تواند نقش موثری ایفا کند. فعالیت‌های پنج سال اخیر هیات امنای پژوهشکده نشان از تلاش در جهت پیشرفت امور دارد. از مهمترین این اقدامات می‌توان به آیین نامه توانگری مالی اشاره داشت. در واقع می‌توان گفت که پژوهشکده و صنعت بیمه با انجام مطالعات آکادمیک و تئوریک به طور همزمان در یک مسیر قرار گرفته اند. 
 
 
پژوهش، عامل کلیدی در رشد بیمه/کارشناسان باید تحت آموزش جهانی قرار گیرند

صنعت بیمه در تعامل با حوزه دانشگاهی کشور چه اقداماتی انجام داده است؟

پژوهشکده بیمه توافقات و تفاهم نامه‌هایی با چندین مرکز دانشگاهی تبین کرده است. برای مثال می‌توان به موسسه عالی اکو اشاره کرد. بخش اعظم فعالین در پژوهشکده و اعضای هیئت امنا را اساتید دانشگاه تشکیل می‌دهد. از قواعدی که در جهت تجدید ارتباط بین دانشگاه و صنعت هر ساله باید تکرار شود تا به ابعاد علمی و رفع نیاز صنعت بیمه بپردازد می‌توان به برگزاری همایش بیمه و توسعه اشاره کرد که هر ساله در حال اجراست.
 

 بحث همکاری‌های مشترک و تعریف پروژه‌های پژوهشی با شرکت‌های خارجی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 تاکنون و بر طبق اطلاعات بنده، تلاش بر این بوده که با مراکز تخصصی تحقیقاتی بیمه برای مثال مرکز آموزش بیمه‌ای چارتر لندن این امر تحقق یابد. علی رغم وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد پژوهشکده همکاری مشترکی با مرکز آموزش بیمه مالزی برگزار کرد و تعداد قابل توجهی از کارشناسان صنعت بیمه در دوره‌های بلند مدت آموزشی، بر طبق استاندارد بیمه چارتر لندن شرکت داشتند. 
 
پژوهش، عامل کلیدی در رشد بیمه/کارشناسان باید تحت آموزش جهانی قرار گیرند


در بحث تجهیز علمی و بهره گیری از تجارت موفق دنیا تا چه میزان موفق بوده ایم؟ ضعف‌های این حوزه در کجاست و راهکار‌های رفع آن چیست؟

 واقعیت این است باتوجه به تحولی که در دنیای ارتباطات ایجاد شده است صنعت بیمه در کشور سعی می‌کند از این تجربیات استفاده کند. اما به اعتقاد من در کنار همه این‌ها باید امکاناتی فراهم شود که کارشناسان صنعت بیمه در مراکز علمی و تخصصی معتبر جهانی هم تحت آموزش قرار بگیرند.

 سال‌ها قبل در بیمه مرکزی کسانی بودند که دوره‌های آموزشی تخصصی را در مراکزی مانند اس آی تی سی (شرکت بیمه اتکایی سوئیس) گذراندند، در حال حاضر با وجود تحریم‌ها شرایط کمی محدودتر شده است، اما امیدواریم با فضایی که ایجاد می‌شود علاوه بر استفاده از امکانات نرم افزاری و بروز در دسترسی به دانش جدید، امکان حضور فیزیکی کارشناسان و کسب تجربه از طریق شرکت در دوره‌های تخصصی خارجی نیز فراهم شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر