بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

رشد بازار سرمایه ناشی از افت ارزش پول ملی

سهام بسیاری از شرکت های زیان ده که با وجود زیان انباشته، ارزش دارایی هایشان به سبب تورم افزایش داشته، مورد اقبال بازار قرار گرفته است. این جذابیت عمدتا به دلیل تمایل سرمایه گذاران به حفظ ارزش سرمایه است و اکثر سهم ها با این نگرش، روند صعودی داشته اند.
کد خبر : ۱۹۵۸۳۹
نویسنده :
لطفعلی بخشی

رشد بازار سرمایه ناشی از افت ارزش پول ملی

به گزارش بورس نیوز، در میان سبزی بازار در هفته های اخیر، سهم های گروه پتروشیمی و فلزات اساسی اقبالی ندارند. اهالی بازار در حالی سهم های با P بر E کمتر از ۵ را مورد بی مهری قرار داده اند که برای خرید سهم شرکت های زیان ده، صف می کشند.

لطفعلی بخشی اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به نظر می رسد اقتصاد جهانی در آستانه رکود است و این چشم انداز رکودی، به معنای کاهش تقاضای کامودیتی ها است. کاهش تقاضا در بازارهای جهانی، ریزش قیمت محصولات پتروشیمی و پالایشی و فلزی و سیمان و... را در پی خواهد داشت.

وی افزود: سرمایه گذاران داخلی بعضی سهم ها را بر اساس چشم انداز صادراتی آینده خریداری می کنند و با شرایط فعلی، چشم انداز صادراتی آینده چندان امیدوار کننده نیست.

بخشی اضافه کرد: از سوی دیگر، اقتصاد داخلی با تورم بیش از ۴۰ درصد مواجه بوده و اثر این تورم بر ارزش دارایی هایی همچون زمین و ساختمان و تجهیزات و...، با اهمیت بوده است. بنابراین سهام بسیاری از شرکت های زیان ده که با وجود زیان انباشته، ارزش دارایی هایشان به سبب تورم افزایش داشته، مورد اقبال بازار قرار گرفته است. این جذابیت عمدتا به دلیل تمایل سرمایه گذاران به حفظ ارزش سرمایه است و اکثر سهم ها با این نگرش، روند صعودی داشته اند.

وی در خاتمه تاکیدکرد: قسمت زیادی از رشد بازار سرمایه به دلیل افت ارزش پول ملی صورت گرفته است. با در نظر گرفتن کاهش ارزش پول ملی،بازار سرمایه ما رشد زیادی نکرده و فقط به علت افزایش ارزش (ریالی) دارایی های شرکت ها، قیمت سهم ها نیز افزایش یافته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد :

سهم‌های «کامودیتی‌محور» جامانده های بازار

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد :

سهم‌های «کامودیتی‌محور» جامانده های بازار

ارسال نظر