بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در این دیدار اعلام کردم ارتباط بانکی دو کشور از طریق پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران (غیر سوئیفت) برقرار شده و امکان استفاده از این سیستم برای مبادلات تجاری بین کشور‌های عضو اتحادیه اورآسیا، می‌تواند به توسعه مبادلات تجاری بین اعضا کمک شایانی بکند.
کد خبر : ۱۹۶۲۵۱

امکان استفاده پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران

به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی نوشت: در جریان مذاکرات ۲۵ شهریور ۹۷ روسای جمهور ایران و روسیه، در کنار مباحث مهم سیاسی، در خصوص توسعه و ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دوکشور و نیز روابط بانکی دو کشور بحث‌های مهمی انجام گرفت.

طرفین به سقوط تدریجی نقش دلار در روابط اقتصادی جهان، به خاطر سیاست‌های خود آمریکا اشاره و بر انجام مبادلات تجاری بر مبنای پول ملی دوکشور تاکید کردند.

در این دیدار اعلام کردم ارتباط بانکی دو کشور از طریق پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران (غیر سوئیفت) برقرار شده و امکان استفاده از این سیستم برای مبادلات تجاری بین کشور‌های عضو اتحادیه اورآسیا، می‌تواند به توسعه مبادلات تجاری بین اعضاء کمک شایانی بکند.

در این دیدار، عزم جدی رییس جمهور روسیه برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف، کاملا مشهود بود. با توجه به توافقنامه‌ها و مذاکرات در جریان، شاهد ارتقای روابط اقتصادی دو کشور خواهیم بود.

View this post on Instagram

درجریان مذاکرات امروز ۲۵شهریور ۹۷ رؤسای جمهور ایران و روسیه، درکنار مباحث مهم سیاسی، در خصوص توسعه و ارتقای روابط اقتصادی وتجاری دوکشور ونیز روابط بانکی دوکشور بحث های مهمی انجام گرفت.طرفین به سقوط تدریجی نقش دلار در روابط اقتصادی جهان، به خاطر سیاستهای خود آمریکا،اشاره و بر انجام مبادلات تجاری برمبنای پول ملی دوکشور تأکید کردند.دراین دیدار اعلام کردم ارتباط بانکی دوکشور ازطریق پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران(غیر سویفت) برقرار شده است و امکان استفاده از این سیستم برای مبادلات تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا، می تواند به توسعه مبادلات تجاری بین اعضاء کمک شایانی بکند. دراین دیدار، عزم جدی رئیس جمهور روسیه برای توسعه روابط اقتصادی دوکشور در زمینه های مختلف ، کاملاً مشهود بود. باتوجه به توافقنامه ها ومذاکرات درجریان، شاهد ارتقای روابط اقتصادی دوکشور خواهیم بود

A post shared by عبدالناصر همتی (@abdolnaser_hemmati) on

اشتراک گذاری :
ارسال نظر