بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
«تنوین» و «حکشتی» دست به ماشه هستند؛

سبد کدام شرکت‌ها سنگین‌تر است؟

در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور حال و روز خوشی ندارد و تولید و فروش شرکت‌ها به راحتی گذشته انجام نمی‌شود، چشم امید سهامداران به درآمد سرمایه گذاری‌ها است.
کد خبر : ۱۹۶۲۷۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، یکی از راهکار‌های شرکت‌ها در شرایط رکود، در جهت شناسایی سود، فروش سرمایه گذاری‌ها است.

اصلی‌ترین تفاوت بین سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و کوتاه مدت در انگیزه شرکت برای آن دارایی است. به عبارت بهتر، زمانی که شرکت دارایی‌هایی نظیر سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی‌ها را به قصد فروش طی مدت یک سال را دارد، سخن از سرمایه گذاری کوتاه‌مدت به میان می‌آیند.

سرمایه‌‎‌گذاری‌های بلندمدت دارایی‌هایی است که شرکت نمی‌تواند آن‌ها را به سرعت به پول نقد تبدیل کند.
حال به سراغ شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه رفتیم و آن‌ها را بر اساس مبلغ سرمایه گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت رتبه‌بندی کردیم.

در این رتبه‌بندی، شرکت «تأمین سرمایه نوین» با نماد «تنوین» با رقمی در حدود ۵۳۳۴ میلیارد تومان، در جایگاه نخست بر اساس مبلغ سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ایستاده است. با اختلاف فاحش، «بپاس» که یک شرکت فعال در حوزه بیمه است، رتبه دوم را از این حیث دارا است و «پتروشیمی فناوران» سومین شرکت با بیشترین رقم سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت است.

سبد کدام شرکت‌ها سنگین‌تر است؟

در نگاه بلندمدت، «حکشتی» بیشترین سرمایه گذاری بلندمدت را در بین شرکت‌های بورسی انجام داده است. «فارس» با فاصله نزدیک، رقمی معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری‌های بلندمدت کنار گذاشته و «سایپا» از این نظر خود را به رده سوم رسانده و جزو صدرنشینان این رتبه‌بندی است.

سبد کدام شرکت‌ها سنگین‌تر است؟

به عبارتی می‌توان چنین گفت که این شرکت‌ها با حجم بالای سرمایه گذاری‌های خود، دست به ماشه هستند تا با فروش سرمایه گذاری‌ها به خصوص شرکت‌های کم بازده و زیان‌ده، حال خوشی را به صورت‌های مالی خود تزریق کنند. از طرفی، دست این شرکت‌ها برای تغییر در ترکیب سبد سرمایه گذاری بازتر است و با توجه به شرایط، می‌توانند نسبت به بهبود وضعیت سرمایه گذاری‌ها اقدام کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

انفجار سرمایه در "بپاس"

رشد ۱۷۷درصدی سودآوری «حکشتی»در سال ۱۳۹۸؛

سود با قیمت فعلی «هیچ» تناسبی ندارد

این شرکت در ساحل ارز لنگر انداخت؛

سرفصل‌هایی مبهم در صورت‌های مالی «حکشتی»

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سال مالی تمام کارگزاری ها پایان شهریور نیست!

ارسال نظر