بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تجدید ارزیابی دارایی‌ها، محرک رشد بازار در نیمه دوم سال

سهم هایی که برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها داشته باشند، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند و توصیه می شود سهم های دارای پتانسیل تجدید ارزیابی از جمله برخی سهم های گروه بانکی و خودرویی، نگهداری شود.
کد خبر : ۱۹۶۳۴۸

به گزارش بورس نیوز بعد از یک دوره رشد بی وقفه، بازار سرمایه معاملات آخرین چهارشنبه شهریور ماه را با رنگ سرخ به پایان رساند و شاخص کل با افت ۷۹۱۵ واحدی به کانال ۲۹۴ هزار واحدی بازگشت.
اگرچه تسویه معاملات اعتباری کارگزاری ها بهانه ای برای این ریزش عنوان شد؛ اما به هر حال تجربه بازارهای مالی نشان می دهد روندهای صعودی و نزولی در هیچ بازاری، همیشگی نیست. مهمترین دغدغه سرمایه گذاران در این شرایط، انتخاب گزینه مناسب برای سرمایه گذاری است. گزینه ای که حتی در منفی های بازار از آب شدن سرمایه ها، جلوگیری کند.

حمید میر معینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار بیان کرد: با توجه به وضعیت بازارهای موازی، به نظر می رسد بازار سرمایه مناسب ترین بازار برای سرمایه گذاری میان مدت باشد و نسبت به سایر بازارها، بازدهی بالاتری برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد. البته مشروط بر آنکه تنش های سیاسی تشدید نشود یا اتفاقی که منجر به بروز بحران گردد، رخ ندهد.

وی افزود: ریزش بازار در روز گذشته، بیشتر تحت تاثیر دغدغه های ناشی از احتمال تشدید تنش های سیاسی رخ داد و معتقدم اگر در چند روز آینده، خبر منفی به بازار مخابره نشود، بازار مجددا روند صعودی به خود گرفته، و تا پایان سال جاری شاخص کل به محدوده ۴۰۰ هزار واحد خواهد رسید. بازار سرمایه به لحاظ وضعیت عملیاتی شرکت ها، با مشکل خاصی مواجه نیست. هنوز بسیاری از سهم های بازار با ارزش ذاتی فاصله دارند و برای سرمایه گذاری جذاب هستند. ضمن اینکه بعضی شرکت ها به سبب تحریم ها دچار محدودیت هایی در تولید و فروش شده اند که در صورت عدم تشدید تنش ها یا حتی بهبود روابط سیاسی، رشد خواهند کرد.

این فعال بازار سرمایه در رابطه با معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری میان مدت گفت: به شرط تثبیت وضعیت کنونی و عدم افزایش تنش ها، سهم هایی که برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها داشته باشند، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند و توصیه می شود سهم های دارای پتانسیل تجدید ارزیابی از جمله برخی سهم های گروه بانکی و خودرویی، نگهداری شود. سهم های گروه پالایشی و پتروشیمی نیز پتانسیل رشد دارند.

وی افزود: البته برای سهامداران ریسک گریز، گزینه های کم ریسک تری همچون سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری هم مناسب است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
۷ کارشناس از ۶ محرک شادابی بورس گفتند؛

تجدید ارزیابی دارایی‌ها در کانون توجهات

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
خودرویی ها بد نام هستن شما هم تبلیغ خودتون برای خودرویی ها کردی وای فایده نداره خودرو یعنی چوپان دروغ گو باز میخوان سهام های ورشکسته خودرویی ها این بار بهانه تجدید ارزیابی موقتا بالا برن و بدازن و در رن شاید موقت بالا بره ولی بیچاره کسانی که اخرش سهامهای خودرویی تو دستشون بمونه . نمی دونیم چرا کلا سهام خودرویی به بازار پایه نرفت ویروس بازار سرمایه این خودرویی ها بودن و هستن تا این گروه هست بازار سرمایه در عذابه و سهامدراش نارضای و گله مند از بازار سرمایه