بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
مدیرعامل «کی بی سی» در گفتگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

دلایل رخت سبز خوشرنگ دارویی‌ها

صنعت دارو با ریسک کمتری نسبت به سایر صنایع مواجه است. بنابراین می توان گفت بحث «تداوم فعالیت» از جمله دلایل جذابیت سهم دارویی‌ها بوده ضمن آنکه صنعت دارو در اولویت تامین ارز بوده و دغدغه تامین ارز مورد نیاز را ندارد.
کد خبر : ۱۹۶۴۵۵

دلایل رخت سبز خوشرنگ دارویی ها

به گزارش بورس نیوز، لابلای سبزی این روزهای بازار، سبز خوشرنگ دارویی ها بیش از سایرین خودنمایی می کند.

این گروه بدون شک از پربازده ترین سهم های سال جاری بوده است. «کی بی سی» که امسال رشد سودآوری مطلوبی هم داشته، از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۲۰ درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورده کماکان مورد اقبال بازار است.

سیدرضا صالح مدیرعامل شرکت کی بی سی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل اقبال دارویی ها بیان کرد: رشد سهم دارویی ها بیشتر ناشی از جو بازار بوده؛ اما با توجه به معافیت صنعت دارو از محدودیت های تحریم، این صنعت با ریسک کمتری نسبت به سایر صنایع مواجه است. بنابراین می توان گفت بحث «تداوم فعالیت» از جمله دلایل جذابیت سهم دارویی ها است.

وی افزود: همچنین صنعت دارو در اولویت تامین ارز بوده و دغدغه تامین ارز مورد نیاز را ندارد. ضمن اینکه صنعت دارو از ارز دولتی استفاده می کند و زمزمه حذف ارز دولتی هم به جذابیت سهم دارویی ها دامن زده است. علاوه بر این، ممنوعیت واردات داروهایی که مشابه تولید داخل دارند، اتفاق مثبتی برای داروسازان داخلی است.

مدیرعامل «کی بی سی» در رابطه با وضعیت این شرکت گفت: عمده فعالیت شرکت «کی بی سی»، واردات دارو است. اما ممنوعیت واردات داروهایی که مشابه تولید داخل دارند، اثر منفی بر فعالیت این شرکت ندارد و حجم واردات داروهای مورد نیاز بازار داخل، در حدی هست که نگران افت فعالیت نباشیم.

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که «آیا شرکت های دارویی برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ندارند؟» اظهار کرد: صحبت هایی مطرح شده و باید دید در آینده چه پیش خواهد آمد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر