بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
نگاهی به کیسه‌های این سیمان‌ساز در ۹ ماهه ۹۸؛

«سهرمز» چنگی به دل نمی‌زند

کاهش در حدود ۲۰ میلیارد ریالی سایر درآمد‌های عملیاتی و نیز افزایش در حدود ۱۰۹ درصدی سایر درآمد‌های غیر عملیاتی منجر به افزایش ۴۴ درصدی و تحقق سود خالص ۴۲۸ میلیارد ریالی این شرکت در عملکرد ۹ ماهه سال مالی ۱۳۹۸ شده است.
کد خبر : ۱۹۶۴۷۸


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، سیمان هرمزگان که در مرداد ماه سال ۱۳۹۸، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی را در مجمع عادی فوق‌العاده به ثبت رساند، اینک دست به انتشار صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۱/۰۵/۱۳۹۸ زده است.

این شرکت در عملکرد ۹ ماهه خود دستاورد چشمگیری را نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته نداشت و سود ناخالص ۵۵۷ میلیارد ریالی در این دوره گزارش، تنها رشد ۷ درصدی را نسبت به دوره مشابه قبل نشان می‌دهد.

تحقق سود خالص ۴۲۸ میلیارد ریالی «سهرمز»

با این وجود، کاهش در حدود ۲۰ میلیارد ریالی سایر درآمد‌های عملیاتی و نیز افزایش در حدود ۱۰۹ درصدی سایر درآمد‌های غیر عملیاتی منجر به افزایش ۴۴ درصدی و تحقق سود خالص ۴۲۸ میلیارد ریالی این شرکت در عملکرد ۹ ماهه سال مالی ۱۳۹۸ شده است.

تحقق سود خالص ۴۲۸ میلیارد ریالی «سهرمز»

 

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی ۹ ماهه حسابرسی نشده این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷، می‌توان به کاهش مقدار فروش سیمان داخلی و صادراتی در مقابل افزایش نرخ فروش سیمان داخلی و صادراتی اشاره کرد که در نهایت موجب رشد ۱۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت سیمان هرمزگان شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر