بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
وقتی گام‌ها به سمت زیاندهی ختم می‌شود؛

تابلوی احتیاط مقابل سرمایه‌گذاران «کفرآور»

در سال مالی منتهی به پایان مرداد ماه ۱۳۹۸ مقادیر و نرخ فروش محصول بتن به ترتیب ۱۸۴ هزار تن و ۱۸۱.۵ میلیارد ریال بوده که این مقادیر نسبت به سال مالی قبل از آن به ترتیب ۱۳ و ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهند.
کد خبر : ۱۹۶۵۸۷

وضعیت نامناسب عملکردی «کفرآور» در سال ۹۸حرکت شرکت به سمت زیاندهی


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فرآورده‌های سیمان شرق که از جمله نماد‌های پذیرفته شده در بازار پایه فرابورس است، در سال مالی منتهی به پایان مرداد ماه امسال، عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته و زیان خالص ۳۴میلیارد ریالی و معادل ۱۸۹ریال به ازای هر سهم را محقق کرده است.

این در حالی است که در سال مالی گذشته و به کمک درآمد‌های غیرعملیاتی شرکت، سود خالص ۲۷۱ میلیارد ریالی توسط شرکت محقق شده بود.

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در این سال با ۵۱درصد افزایش نسبت به سال مالی گذشته به ۲۳۲میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال رسیده است.

با این حال با توجه به رشد هزینه‌های تولید شرکت، همچنان عملکرد آن منجر به تحقق زیان عملیاتی شده و زیان عملیاتی محقق شده شرکت در این سال به یک میلیارد ریال رسیده است.

وضعیت نامناسب عملکردی «کفرآور» در سال ۹۸حرکت شرکت به سمت زیاندهی

لازم به ذکر است که فروش شرکت از دو محل فروش انواع بتن و همچنین ارائه خدمات حمل و پمپاژ تشکیل شده است.

در سال مالی منتهی به پایان مرداد ماه ۱۳۹۸ مقادیر و نرخ فروش محصول بتن به ترتیب ۱۸۴هزار تن و ۱۸۱.۵میلیارد ریال بوده که این مقادیر نسبت به سال مالی قبل از آن به ترتیب ۱۳ و ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهند.

با توجه به قیمت بیش از ۱۰هزار ریالی سهام شرکت، به نظر می‌رسد که با توجه به عملکرد ضعیف عملیاتی شرکت در سال‌های اخیر، احتیاط سرمایه‌گذاران در خرید این نماد می‌بایست مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر