بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
معاون وزیر نفت در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اجرای دو طرح اصلی در «اکسیژن توسعه ایران»

روزانه سی میلیون متر مکعب گاز به مکران اختصاص داده شده و در حال حاضر نیز دو طرح در حال انجام بوده که از پیشرفت مناسبی برخوردار هستند.
کد خبر : ۱۹۶۶۸۵
دو طرح از
به گزارش بورس نیوز، در اواخر سال ۹۷، مقرر بود سواحل مکران، شناخته شده به عنوان" اکسیژن توسعه ایران"، با توسعه بندر شهید بهشتی به عنوان مگاپورت مرکز صادرات، واردات و ترانزیت ایران و کشور‌های هند و آسیای میانه برسد.
همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، با استقرار صنایع پتروشیمی به تولید ۳۰ میلیون تن مواد و محصولات پتروشیمی بالا دست و پایین دست برسد.
 
بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت، در خصوص طرح گسترش «مکران» به خبرنگار بورس نیوز گفت: این طرح از سال‌های قبل شروع به کار کرده و وزارت نفت نیزبه انجام امور مربوط به خود پرداخته است.

وی افزود: روزانه سی میلیون متر مکعب گاز به مکران اختصاص داده ایم و در حال حاضر نیز دو طرح در حال انجام بوده که از پیشرفت مناسبی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به طرح‌های اجرایی اشاره داشت و گفت: یکی از طرح‌های مذکورتحت نظارت و مشورت شرکت پتروشیمی مارون (MPC)‌بوده و در حال اخذ لایسنس تولید پلی اولفین‌ها از مسیر گاز بوده و در آینده خبر‌های خوبی از این بخش منتشر خواهد شد.

وی سرمایه‌گذاری در دو طرح اجرایی را خوب و فعال دانست و افزود: دو شرکت بدرشرق و شرکت سینا مشغول بکار هستند و قرارگاه خاتم الانبیا در این طرح ورود نداشته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر