بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر : ۱۹۶۷۶
معاون نظارت بر بانكداري الكترونيكي بانك مركزي از الزام راه اندازي سيستم سحاب اينترنتي در انتهاي ارديبهشت در تمام بانك‌هاي كشور خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افشين كياني در نشست مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت بازرگاني با سايت‌هاي برتر تجارت الكترونيكي گفت: به دليل تسويه حساب‌هاي بين‌المللي فعلا امكان استفاده از كارت‌هاي ويزا و يا مستر در سايت‌هاي تجارت الكترونيك براي دريافت وجه در فروش‌هاي خارجي وجود ندارد.
 
 اين نه به دليل ناتواني فني بلكه به سبب مسائل سياسي موجود است. او همچنين خاطرنشان كرد: از مهرماه سال 88 كه سيستم‌هاي ACH راه‌اندازي مي‌شود وضعيت پرداخت خريدهاي اينترنتي بهتر مي‌شود و تنها مشكلي كه باقي مي‌ماند در حوزه پرداخت‌هاي بين‌المللي است كه فني نبوده و تنها دليل سياسي دارد.
 
وي با بيان اينكه بانك‌هاي پارسيان و سامان راندمان خوبي در خريد و فروش اينترنتي داشته‌اند، به راه‌اندازي سيستم سحاب اينترنتي از انتهاي ارديبهشت ماه جاري اشاره و اظهار كرد: با راه‌اندازي سحاب اينترنتي مي‌توان خدمتي كه از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز براي پرداخت ارائه مي‌شد را از طريق اينترنت نيز ارائه كرد.
 
 كياني خاطرنشان كرد: در حال حاضر خدمت سحاب اينترنتي از طريق بانك‌هاي ملت، سامان، صادرات و پارسيان ارائه مي‌شود اما از انتهاي ارديبهشت ماه براي كليه بانك‌ها ارائه اين سرويس اجباري است. نماينده بانك مركزي در اين نشست با بيان اينكه طبق مصوبه شوراي پول و اعتبار نرخ كارمزد خريدهاي الكترونيكي يك درصد و حداكثر 1500 تومان است، گفت: دريافت بيش از اين ميزان توسط بانك‌ها تخلف محسوب شده و سايت طرف قرارداد مي‌تواند با طرح موضوع به بانك مركزي و اثبات آن هزينه‌هاي پرداخت كرده را دريافت كند.
 
كياني خاطر نشان كرد: دريافت كارمزد بيش از ميزان مصوب خريداران را به سمت انواع پرداخت‌هاي ديگر همچون COD (پرداخت در ازاي تحويل در محل) تشويق مي‌كند و اين با روح خريدهاي الكترونيكي از سايت‌هاي اينترنتي در تضاد است.
 
در بخشي از اين نشست نماينده يكي از سايت‌هاي برتر كه براي معرفي عملكرد سايت خود سخن مي‌گفت با بيان اينكه عمليات مالي اين سايت در نرم افزاري در تعامل با يك بانك خصوصي است، اظهار كرد: اين بانك به دريافت كارمزد دو درصد مي‌پردازد به طوري كه به عنوان مثال براي فروش يك لپ تاپ حدود 40 هزار تومان دريافت مي‌كنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر