بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید با تخلفات قانون در عرصه تصرف سواحل مکران به شدت برخورد کنند تا مکران به سرنوشت دریای خزر دچار نشود.
کد خبر : ۱۹۶۹۰۶

در عرصه تصرف سواحل مکران به شدت برخورد کنند

به گزارش بورس نیوز، سیدهادی بهادری در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره واگذاری برخی از اراضی سواحل مکران، اظهار کرد: مسئله زمین‌خواری یکی از مسائلی بوده که در سال‌های گذشته افزایش داشته و از سوی دیگر این موضوع از طرف دستگاه‌های نظارتی و قضایی مورد مسامحه قرار گرفته است.

وی افزود: در برنامه‌های توسعه‌ای کشور بر اهمیت و موقعیت استراتژیک سواحل مکران تأکید شده و توسعه این مناطق جزء سیاست‌های اصلی کشور است، حال چگونه و با چه مجوزی بخشی از این سواحل به یک جوان واگذار شده است.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت ادامه داد: متأسفانه به دلیل کوتاهی دستگاه‌های نظارتی، سواحل دریای خزر توسط دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و زمین‌خواران مورد هجمه قرار گرفت و امروز نمی‌توان آن مناطق را ساماندهی کرد.

بهادری بیان کرد: به نظر من دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید با تخلفات قانون در عرصه تصرف سواحل مکران به شدت برخورد کنند تا مکران به سرنوشت دریای خزر دچار نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی مسئله زمین‌خواری به یک معضل اساسی کشور تبدیل شده، از این رو باید دلایل بروز این موضوع شناسایی و رفع شود. بخشی از عوامل این مسئله ریشه قانونی داشته و بخش دیگر ریشه اجرایی و نظارتی دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: دستگاه قضا در وضعیت فعلی باید با شدت به متخلفان و زمین‌خواران برخورد کند تا در آینده شاهد به یغما رفتن سرمایه‌های ملی نباشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر