بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
مدیرعامل «دکپسول» تاکید کرد:

اطمینان خاطر به صنعت داروی کشور

میزان فروش پنج ماهه سال ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۷۵ درصدی داشته و سود عملیاتی شرکت نسبت به پنج ماهه دوره قبل ۱۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۶۹۲۰

اطمینان خاطر به صنعت داروی کشور

به گزارش بورس نیوز،

رامین رمضانی کلمر با اشاره به اینکه شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در بهترین وضعیت ممکن خود قرار دارد، اعلام کرد: میزان فروش پنج ماهه سال ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۷۵ درصدی داشته و سود عملیاتی شرکت نسبت به پنج ماهه دوره قبل ۱۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین سود قبل از مالیات شرکت رشد حدود ۳۷۱ درصدی و سود خالص رشد حدود ۳۶۰ درصدی را نشان می‌دهد؛ لذا براساس آمار و ارقام، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران از لحاظ سوددهی وضعیت مناسبی داشته و در بهترین وضعیت خود از زمان تاسیس قرار دارد.

وی با اشاره به میزان نیاز کشور به کپسول‌های دارویی گفت: نیاز کشور به پوکه‌های سخت ژلاتینی از سال ۱۳۹۰ تا کنون از حدود ۴ میلیارد عدد کپسول به ۵.۵ میلیارد عدد کپسول رسیده که میزان تولید این شرکت همواره ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از نیاز کل کشور بوده است.

رمضانی با اشاره به افزایش جزیی نیاز کشور به پوکه‌های سخت کپسولی در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین این نیاز صورت گرفته و این اطمینان خاطر به صنعت دارویی کشور داده می‌شود که این شرکت می‌تواند تا ۷ میلیارد عدد پوکه کپسول در سال تامین کند.

فرآیند تولید پوکه کپسول سخت ژلاتینی به این شکل است که شرکت خریدار در ابتدای سال نیاز خود را به صورت کتبی به شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران ارائه می‌کند تا این شرکت جهت تولید پوکه‌های درخواست شده و تحویل به موقع آن به شرکت خریدار برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و تامین نیاز مشتری را در دستورکار خود قرار دهد.

از لحاظ تامین مواد اولیه ساخت پوکه‌های سخت کپسول، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در وضعیت مناسبی قرار داشته و تا پایان سال کل نیاز تولیدی خود را انبار کرده است و از این‌رو هیچ نگرانی از بابت تامین مواد اولیه خود ندارد. علاوه بر این مدیران این شرکت تمهیدات لازم جهت تامین مواد اولیه خود در سال آینده را نیز اندیشیده‌اند.

رمضانی با تاکید مجدد بر توان شرکت برای تامین کل نیاز کشور اعلام کرد: شرکت‌هایی که در سال گذشته درخواست خود را برای خرید پوکه‌های سخت کپسولی ثبت کرده‌اند، پوکه موردنیاز خود را حتی بدون یک روز تاخیر دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تعهداتی که شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران به سازمان غذا و دارو داده است، پوکه‌های سخت ژلاتینی فوریتی کشور را نیز در کمتر از ۱۵ روز تولید و تحویل می‌کند.

مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با اشاره به شرایط خاص و تروریسم اقتصادی تحمیلی بر کشور، ضمن اعتراض به سنگ‌اندازی برخی افراد در مسیر تولید داخلی، خواستار حمایت مسئولان دلسوز از صنعت دارویی در برهه حساس کنونی شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر