بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران تاکید کرد:

لبنی‌ها آماده تامین شیر مدارس

سالانه در کشور بیش از ۱۰ میلیون تن شیرخام تولید می‌شود.
کد خبر : ۱۹۶۹۸۳

به گزارش بورس‌نیوز، رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در خصوص شیر مدارس گفت: صنعت لبنیات ایران با ورودی سالانه بیش از هفت میلیون تن شیرخام، آمادگی تامین شیرمدارس سراسر کشور به هر میزان که توافق شود را دارد.

وی ادامه داد: سالانه در کشور بیش از ۱۰ میلیون تن شیرخام تولید می شود. در صورت تامین اعتبار و توافق وزارت آموزش و پرورش با صنعت لبنیات به طور حتم شیر کیفی در اختیار مدارس سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

 درحال حاضر انواع شیر و فراورده‌های لبنی مورد نیاز با بهترین و مجهزترین دستگاه ها و تکنولوژی روز تولید و در اختیار مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

اکنون ۹۰ درصد فراورده‌های لبنی کشور به مصرف داخلی می‌رسد و تنها ۱۰ درصد آن صادر می‌شود. سال ۹۶، ۴۷۵ هزارتن انواع فراورده‌های لبنی به ارزش ۸۳۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده بود که این میزان در سال ۹۷ به ۳۹۸ هزارتن انواع فراورده‌های لبنی به ارزش ۷۷۳ میلیون دلار رسید.

هنوز آمار صادرات ۶ ماهه صنعت لبنیات توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام نشده است. به نظر می رسد به دلیل شرایط تحریم‌ها میزان صادرات صنعت لبنیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اندکی کاهش روبرو شده باشد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر