بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
در ۸ ماه سال ۲۰۱۹ میلادی رخ داد؛

رشد ۶.۴درصدی تولید فولاد ایران

در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی، ایران ۱۷ میلیون و ۱۸۸ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته (۱۶ میلیون و ۱۵۳ هزارتن)، ۶.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۷۰۳۶

به گزارش بورس نیوز، در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی، ایران ۱۷ میلیون و ۱۸۸ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته (۱۶ میلیون و ۱۵۳ هزارتن)، ۶.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین تولید فولاد خام ایران در اوت ۲۰۱۹ میلادی با رشد ۶.۷ درصدی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۶۲ هزار تن بود.

تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان نیز در هشت ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۲۸۶ هزار تن ثبت شد که حاکی از رشد ۴.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در اوت ۲۰۱۹ میلادی، با ۴.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵۶ میلیون و ۳۸ هزار تن رسید. این رقم در اوت سال گذشته ۱۵۰ میلیون و ۸۵۵ هزار تن ثبت شد.

طی ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۹ به ترتیب چین با تولید ۶۶۴ میلیون و ۸۶۹ هزارتن، هند با ۷۵ میلیون و ۶۹۷ هزار تن، ژاپن با ۶۷ میلیون و ۵۸۹ هزار تن، آمریکا با ۵۹ میلیون و ۲۲۹ هزار تن و کره جنوبی با ۴۸ میلیون و ۴۲۸ هزارتن ۵ کشور برتر فولادساز جهان بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر